خبر فوری

 
دعوت کمیساریای عالی انگلیس از وزیر ارشد پنجاب برای شرکت در زادروز ملکه
کد خبر :682184197

19:00 1398/10/23


برچسب ها : پاکستان و انگلیس, وزیر ارشد, کمیساریای عالی,

دکتر کرسچین ترنر کمیساریای عالی انگلیس طی دیدار با عثمان بزدار وزیر ارشد ایالت پنجاب پاکستان، با تشکر از وزیر ارشد پنجاب بابت مهمان نوازی زوج سلطنتی انگلیسی، از عثمان بزدار برای شرکت در زادروز ملکه انگلیس دعوت به عمل آورد.


لاهور: به گزارش راز نیوز | دکتر کرسچین ترنر کمیساریای عالی انگلیس طی دیدار با عثمان بزدار وزیر ارشد ایالت پنجاب پاکستان، با تشکر از وزیر ارشد پنجاب بابت مهمان نوازی زوج سلطنتی انگلیسی، از عثمان بزدار برای شرکت در زادروز ملکه انگلیس دعوت به عمل آورده و ابراز داشت: نخستین مرتبه به لاهور سفر کرده ام، قطعا لاهور شهر بزرگی است، امیدوارم تیم کریکت انگلیس به زودی سفری به پاکستان داشته باشد.
وی با ذکر روابط عالی میان دو کشور، از پتانسیل بالا برای همکاری های دوجانبه گفت و ابراز داشت که خواهان گسترش روابط اقتصادی با پاکستان هستیم. کرسچین ترنر با عالی خواندن برنامه ایجاد مناطق اقتصادی در پنجاب، از بررسی این مناطق به منظور همکاری در برنامه ایجاد مناطق اقتصادی گفت و افزود، در زمینه گردشگری نیز با دولت پنجاب همکاری خواهیم داشت و به همکاری ها در خصوص بهبودی بخش های اجتماعی با این ایالت ادامه خواهیم داد.
طرفین طی این دیدار به رایزنی در رابطه با بخش های آموزش، سلامت، گردشگری و صنعت پرداخته و در زمینه گسترش همکاری ها توافق کردند.

وزیر ارشد ایالت پنجاب ضمن آرزوی بهترین ها و تبریک به کمیساریای عالی جدید انگلیس، دو کشور را شرکای خوب در زمینه گام زنی به سوی پیشرفت توصیف کرد و اذعان داشت که قدردان همکاری های انگلیس در زمینه بهبودی بخش های اجتماعی هستیم. درحال ساخت 10 منطقه اقتصادی در ایالت پنجاب هستیم.
عثمان بزدار با دعوت از سرمايه گذاران انگلیسی برای شرکت در مناطق ویژه اقتصادی، از تسهیلات در نظر گرفته شده برای سرمایه گذاران خبر داد و افزود، فرصت های آسان تجاری در اختیار سرمایه گذاران قرار خواهیم داد. وی با ذکر پتانسیل بالای گردشگری مذهبی، از اولویت های دولت محلی برای پیشرفته سازی مناطق محروم خبر داد و خاطر نشان کرد، اصلاحات جدیدی برای بخش سلامت ارائه کرده ایم، 35% درصد بودجه را برای توسعه و رشد مردم جنوب پنجاب اختصاص داده ایم و پاکستان در سفر توسعه اقتصادی به حالت پرواز درآمده است.

ارسال نظر

 
1