خبر فوری

 
 
دعوت پاکستان از رجب طیب اردوغان برای سفر به این کشور
کد خبر :1287343781

21:23 1398/06/20


برچسب ها : پاکستان, ترکیه, رجب طیب اردوغان, شاه محمود قریشی, وزیر امور خارجه,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی مصاحبه با یکی از شبکه های تلویزیونی ترکیه، با دعوت از رئیس جمهور ترکیه برای سفر به پاکستان گفت: ما منتظر حضور ایشان هستیم.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی مصاحبه با یکی از شبکه های تلویزیونی ترکیه، با دعوت از رئیس جمهور ترکیه برای سفر به پاکستان گفت: ما منتظر حضور ایشان هستیم. وی با اشاره به وضعیت نامساعد کشمیر، بیان داشت: هند با سوء استفاده از قدرت خود درحال تبدیل اکثریت جمعیت مسلمانان در کشمیر اشغالی به اقلیت است. اقدامات جبارانه هند در کشمیر اشغالی نمونه ای نسل کشی واضح است. پاکستان حامی ماموریت صلح افغانستان بوده و در این راستا اقدامات تسهیل آمیز نیز انجام میدهد. پس از صانحه یازده سپتامبر، هند درصدد معرفی تلاش و کوشش کشمیری ها برای آزادی به عنوان افراط گرایی و تروریسم است. کشمیری ها تروریست نیستند و تنها برای آزادی و احقاق حقوق خود می جنگند.
وزیر خارجه پاکستان در ادامه گفتگوی خود با شبکه تلویزیونی ترکیه، با تصریح بر روابط میان دو کشور ترکیه و پاکستان، گفت: ما روابط بسیار خوبی با ترکیه داریم و هر دو کشور همواره در کنار یکدیگر ایستاده اند. روابط بین دو کشور نیز همیشه خوب و عالی بوده اند. پاکستان، ترکیه و مالزی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل درحال برگزاری گفتگوهایی در رابطه با موضوع اسلام هراسی هستند. پاکستان نگران رشد اسلام هراسی است. وی افزود، ما منتظر سفر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور کشور ترکیه به پاکستان هستیم.

ارسال نظر

 
1