خبر فوری

 
دعوت سرکنسول ایران از وزیر آموزش و فرهنگ ایالت سند برای شرکت در نمایشگاه بین المللی گردشگری در تهران
کد خبر :1665839969

14:00 1400/10/25


برچسب ها : پاکستان و ایران, حسن نوریان, روابط فرهنگی, سرکنسول ایران, سرکنسول ایران در کراچی, گردشگری, وزیر آموزش و پرورش ایالت سند, وزیر فرهنگ سند, کراچی,

سید سردار علی حسن شاه وزیر آموزش و فرهنگ ایالت سند پاکستان با حسن نوریان سرکنسول ایران در سند دیدار کرد که در این بین در زمینه همکاری مشترک در بخش های مختلف میان ایران و ایالت سند به طور مفصل گفتگو شد.


 

سند: به گزارش راز نیوز| سید سردار علی حسن شاه وزیر آموزش و فرهنگ ایالت سند پاکستان با حسن نوریان سرکنسول ایران در سند دیدار کرد که در این بین در زمینه همکاری مشترک در بخش های مختلف میان ایران و ایالت سند به طور مفصل گفتگو شد.

ناگفته نماند در این دیدار عبدالرحیم سومرو معاون وزیر فرهنگ ایالت سند و هادی گلریز وابسته اقتصادی حضور داشتند.

گفتنی است حسن نوریان سرکنسول ایران در کراچی مرکز ایالت سند از وزیر  آموزش ایالت سند برای شرکت در نمایشگاه بین المللی گردشگری در تهران دعوت کرد که سید سردار علی شاه آن را پذیرفت.

وزیر آموزش ایالت سند در این بین اظهار داشت: باید برنامه تبادل فرهنگی بین ایران و سند وجود داشته باشد و هنرمندان سند در ایران به اجرای برنامه بپردازند و هنرمندان ایرانی نیز در سند تحت حمایت نهادهای مربوطه هنر های خود را به نمایش گذارند. وی افزود: اخیرا اداره فرهنگ ایالت سند اشعار شاه عبداللطیف بتائی را با ترجمه فارسی طی کتابی منتشر کرده است که این امر مورد خوشحالی سرکنسول ایران شد. سردار علی شاه اظهار داشت: میان ایران و سند روابط قدیمی تاریخی و فرهنگی برقرار بوده و زبان فارسی تا 800 سال زبان رسمی سرزمین سند بوده است.

سرکنسول ایران پس از دریافت یک نسخه از ترجمه فارسی اشعار شاه عبداللطیف بتائی، اظهار داشت که شاعران و ادیب های ایران با خواندن این کتاب راحت تر می توانند سند را درک کنند و همچنین این امر باعث گسترش روابط مردمی نیز می شود، ما از ته دل از هیئت های گردشگری ایالت سند استقبال می کنیم.  

 

ارسال نظر

 
1