خبر فوری

 
 
دعوت سرکنسول اندونزی از تجار پاکستانی برای جستجوی مواقع تجاری در اندونزی
کد خبر :223526721

17:07 1398/12/23


برچسب ها : پاکستان و اندونزی, تجارت,

توتوک پریانامتو سرکنسول اندونزی طی سخنرانی در اجلاس مرکز انجمن صنعت در بازدید از این مرکز، گفت: بازرگانان پاکستانی برای دسترسی به بازار اندونزی باید فرصت های تجاری تلاش کنند، زیرا ظرفیت وسیعی برای گسترش حجم تجاری فی ما بین وجود دارد.


کراچی: به گزارش راز نیوز| توتوک پریانامتو سرکنسول اندونزی طی سخنرانی در اجلاس مرکز انجمن صنعت در بازدید از این مرکز، گفت: بازرگانان پاکستانی برای دسترسی به بازار اندونزی باید فرصت های تجاری تلاش کنند، زیرا ظرفیت وسیعی برای گسترش حجم تجاری فی ما بین وجود دارد. وی دو کشور را کشورهای مهم اسلامی توصیف کرد و افزود: افتتاح کنسولگری اندونزی در کراچی در سال 1950 مثال قابل توجهی برای به رسمیت شناختن پاکستان توسط اندونزی در سال 1947 است. اندونزی باتوجه با اهمیت دادن به نمایشگاه " مائی کراچی" سی سی آی، هرساله در آن شرکت می کند. سرکنسول اندونزی ضمن دعوت از اعضای مرکز برای شرکت در نمایشگاه هایی که در اندونزی برگزار می شود، هدف از بازدید را ایجاد ارتباطات متقابل، ایجاد ارتباط نزدیک بین انجمن مرکز و کنسولگری و همچنین ارتقاء تجارت در حال رشد هرساله عنوان کرد و افزود: حجم تجاری میان دو طرف سال گذشته 3.1 میلیارد دلار بوده است. پاکستان انبه، برنج، اتانول و منسوجات را به اندونزی صادر می کند. پاکستان دارای ظرفیت بالای گسترش سرمایه گذاری و تجارت را دارد. اندونزی با جمعیت 250 میلیونی، نخستین کشور در تعداد حجاج و پاکستان در رتبه دوم قرار دارد. حدود 80% درصد از فعالیت های اقتصادی پاکستان در کراچی صورت می گیرند.

سرکنسول اندونزی در ادامه گفتگو با ابراز پیشنهاد ارتقاء روابط مرکز انجمن صنعت با کنسولگری اندونزی، گفت که ویزا های تجاری را می توان براساس اولویت برای اعضای انجمن صادر کرد.

همچنین ابنو سولهان معاون کنسولگری و مسئول اقتصادی نیز با ارائه گزارشی از تجارت میان دو کشور، نمایشگاه های برگزار شونده در اندونزی و محصولات تجاری، از فراهم کردن فهرست تجار اندونزی درحال تجارت با پاکستان برای مرکز انجمن ابراز اطمینان کرد.

سلیمان چاوله رئیس مرکز انجمن صنعت ضمن استقبال و عرض خوش آمدید به سرکنسول اندونزی، ابراز داشت: منطقه صنعتی سایت قدیمی ترین منطقه صنعتی پاکستان است که از 4 هزار شرکت کوچک، متوسط و بزرگ تشکیل شده است. این منطقه صنعتی سهم عمده ای در صادرات پاکستان دارد. وی با متمرکز کردن توجه سرکنسول به سمت مواد اولیه وارداتی از چین و کشورهای دیگر، گفت: این یک فرصت خوب برای تاجران پاکستانی است که مواد اولیه نساجی، رنگ و مواد شیمیایی را از اندونزی وارد کنند و اندونزی می تواند به عنوان یک منبع جایگزین برای پاکستان تبدیل شود.

رئیس انجمن با ابراز پیشنهاد دعوت از بازرگانان اندونزی برای شرکت در نشست تجاری_تجاری با اعضای انجمن صنفی صنعت سایت، گفت: روابط خوب بین انجمن سایت و دفتر اقتصادی اندونزی لازم است.

گفتنی است در این نشست ابنو سولهان معاون کنسولگری اندونزی، سلیما چاوله رئیس انجمن صنعت سایت، سلیم ناگریا معاون رئیس ارشد سایت، فرحان اشرفی معاون رئیس، سعید محمود رئیس کمیته امور دیپلماتیک و روابط بین الملل، حارث شکور، عبدالقادر بلوانی، حسین موسانی، علی احمد، اقبال گودیل، الطاف حسین، نوید واحد، جنید الرحمن و دیگر اعضا حضور داشتند. 

ارسال نظر

 
1