خبر فوری

 
 
دستیار سیاسی نخست وزیر سابق پاکستان: آمریکا ابر قدرت است، خواستار دوستی با او هستیم
کد خبر :1084703830

09:43 1401/02/15


برچسب ها : پاکستان و آمریکا, روابط دوجانبه, روسیه, شهباز گل, عمران خان, نخست وزیر پاکستان,

شهباز گل دستیار عمران خان (نخست وزیر اسبق پاکستان) در امور سیاسی در گفتگوی مطبوعاتی خود اظهار داشت که آمریکا یک ابرقدرت است و ما خواستار دوستی با او هستیم.اما دوستی ای که...


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| شهباز گل دستیار عمران خان (نخست وزیر اسبق پاکستان) در امور سیاسی در گفتگوی مطبوعاتی خود اظهار داشت که آمریکا یک ابرقدرت است و ما خواستار دوستی با او هستیم. دوستی دیکته ای نه، بلکه به دنبال دوستی با آمریکا هستیم که به سود دوطرف و براساس احترام و اعتماد متقابل باشد.

 وی افزود: ما یک دکترین جدید برای پاکستان تدوین کرده ایم، که این ژئواستراتژیک نیست بلکه ژئو اقتصادی است، و هدف از ایجاد این دکترین خروج از دفاع و بهبودی اقتصاد پاکستان بود. وی در ادامه اظهارات خود با اشاره به آمریکا، گفت: کشوری هزاران مایل از ما دور است، ما چه دشمنی با او خواهیم داشت؟ ما وارد جنگ نیابتی کسی نمی شویم، و به همین منظور عمران خان به روسیه سفر کرد و در این سفر پیشنهاد 30 درصدی گاز و بنزین شد.

شهباز گل در ادامه گفتگوی مطبوعاتی خود ضمن اشاره به سیاست دولت فعلی پاکستان و با ابراز تاسف، خاطر نشان کرد: متاسفانه مجددا سیاست ما درحال روی آوردن به سمت و سویی است که باید از ابرقدرت بیم داشته باشیم، سیاست اینگونه درحال اجرا است که با هرکجا که آمریکا بگوید تجارت خواهیم کرد؛ نه ما به دنبال گفتن مرگ بر  کشوری هستیم و نه می خواهیم هیچ کشوری چنین آرزویی را برای ما کند. رئیس بانک مرکزی خوب داشت کار میکرد اما او را برکنار کردند.

ارسال نظر

 
1