خبر فوری

 
 
دستگیری 2 تن از اعضای MQM بخش آفریقای جنوبی
کد خبر :377507500

15:22 1397/09/20


برچسب ها : MQM, ارتش, پاکستان, رینجرز,

ارتش ایالتی سند (رینجرز) پس از انجام عملیاتی در کلانشهر کراچی 2 تن از اعضای گروه MQM بخش جنوب آفریقا را به همراه تعداد زیادی اسلحه دستگیر کرد.


ارتش ایالتی سند (رینجرز) پس از انجام عملیاتی در کلانشهر کراچی 2 تن از اعضای گروه MQM بخش جنوب آفریقا را به همراه تعداد زیادی اسلحه دستگیر کرد.

به گفته سخنگوی رینجرز، در پی عملیات ارتش ایالت سند در منطقه شمالی ناظم آباد کراچی، موفق به دستگیری دو تن از اعضای MQM بخش جنوب آفریقا شدیم. وی خاطر نشان کرد که پس از دستگیری افراد و به گفته آنها، ارتش سند در پی عملیاتی جداگانه در منطقه عزیز آباد فدرال بی با یورش بر منزل مشخص شده، تعداد زیادی اسلحه کشف و ضبط کرد. شرح اسلحه های کشف شده از این قرار است : 195 عدد تفنگ پرتاب کننده نارنجک، 98 نارنجک 40 تیکه، 52 بمب دستی، 13 عدد نارنجک آلومینیومی، 11 عدد اسلحه آر پی جی7، 170 عدد چاشنی انفجاری، 5 عدد اسلحه سنگین و غیره

گفتنی است اعضای گروه MQM پس از سال 1394 به طور مخفیانه زندگی می کردند اما این درحالی است که از مدتی پیش آنها با بخش آفریقای جنوبی MQM در ارتباط بودند. یکی از اعضا در حین بازجویی گفت : پس از فرار از پاکستان در سال 1371 به هند رفته و با شخصی به نام لنگرا سکونت گزید، پس از آن در سال 1372 به پاکستان بازگشته و در عملیات های خرابکارانه عضو شدم.

براساس گفته های سخنگوی ارتش ایالت سند ، شخص دستگیر ‌شده به نام مستقیم با یکی از اعضای گروه MQM در آفریقای جنوبی ارتباط داشته است، وی همچنین مامور به ترور برخی شخصیت های سیاسی در پاکستان نیز بوده است. از مقدار اسلحه کشف شده معلوم می شود که گروه درصدد انجام عملیات بزرگی بوده است.

رئیس کل ارتش ایالت سند پس از به پایان رسیدن عملیات دستگیری و کشف اسلحه، با اعضای تیم رینرز دیدار و به آنها تبریک گفت. وی اظهار داشت که رینجرز از هیچ گونه عملیاتی برای برقراری امنیت و سرکوب کردن تروریسم دریغ نخواهد کرد.

 

ارسال نظر

 
1