خبر فوری

 
 
دستگیری یکی از عناصر اصلی پرونده انفجار تروریستی لاهور
کد خبر :730349845

10:21 1400/04/07


برچسب ها : انفجار بمب, پلیس پنجاب, پلیس لاهور, دایره مبارزه با تروریسم, راولپندی, سازمان های اطلاعاتی پاکستان, نیروهای امنیتی پاکستان,

با ادامه تحقیقات سازمان های امنیتی پاکستان در زمینه پرونده انفجار تروریستی در منطقه جوهر تاون لاهور یکی دیگر از عناصر اصلی این پرونده از شهر راولپندی ایالت پنجاب دستگیر شد.


لاهور: به گزارش راز نیوز| با ادامه تحقیقات سازمان های امنیتی پاکستان در زمینه پرونده انفجار تروریستی در منطقه جوهر تاون لاهور یکی دیگر از عناصر اصلی این پرونده از شهر راولپندی ایالت پنجاب دستگیر شد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دایره مبارزه با تروریسم ایالت پنجاب پاکستان طی عملیاتی در شهر راولپندی موفق شدند یکی از عوامل اصلی پرونده انفجار تروریستی لاهور را بازداشت نمایند.

طبق اعلام دایره مبارزه با تروریسم، این تروریست که عید گل نام دارد خودروی مملو از مواد منفجره را در منطقه جوهر تاون محل انفجار بمب پارک نموده بود.

این تروریست پس از بازداشت توسط نیروهای دایره مبارزه با تروریسم پلیس ایالت پنجاب از شهر راولپندی به لاهور منتقل گردید.

لازم به ذکر است چهارشنبه هفته گذشته صدای انفجار مهیبی در منطقه جوهر تاون شهر لاهور به گوش رسید، شدت این انفجار به قدری بود که علاوه بر شکسته شدن شیشه ها، تمامی درب و پنجره های فلزی منازل اطراف نابود و چندین باب خانه که محل انفجار را احاطه کرده بودند تا میزان قابل توجهی منهدم شدند.

در ساعات ابتدایی این انفجار سازمان های امنیتی پاکستان در شناسایی ماهیت این انفجار و تروریستی و یا غیر تروریستی بودن آن بازماندند و مقامات امنیتی پاکستان در دقایق ابتدایی این انفجار آن را مربوط به انفجار ناشی از نشت گاز دانستند.

اما پس از تحقیقات صورت گرفته و سرنخ های به دست آمده از محل انفجار مشخص گردید این انفجار از نوع تروریستی بوده و در آن مقدار 15 الی 20 کیلوگرم مواد منفجره مورد استفاده قرار گرفته است.

تروریست ها همچنین به منظور بالابردن شدت انفجار و افزایش سطح خسارت ناشی از آن از موادی همچون میخ و ساچمه استفاده نمودند.

ارسال نظر

 
1