خبر فوری

 
 
دستگیری پدران دو نفر از فعالان سیاسی بلوچ خارج از کشور توسط ارتش پاکستان
کد خبر :1398191664

20:21 1399/11/17


برچسب ها : آزادسازی مشروط, ارتش پاکستان, بلوچستان, جنبش ملی بلوچ, دستگیری, شکنجه, فعالان سیاسی بلوچ خارج از کشور, کمپ ارتش پاکستان,

نیروهای ارتش پاکستان شب گذشته با یورش به خانه های دو نفر از فعالان سیاسی بلوچ خارج از کشور، اعضای خانواده آن ها را دستگیر کرده و به بازداشتگاه منتقل کردند.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز | نیروهای ارتش پاکستان شب گذشته با یورش به خانه های دو نفر از فعالان سیاسی بلوچ خارج از کشور، اعضای خانواده آن ها را دستگیر کرده و به بازداشتگاه منتقل کردند.

نیروهای ارتش پاکستان با یورش به خانه های عالم معروف به کهور و عمران حکیم، پدر آن ها حاجی صالح محمد فرزند جمال و حاجی عبدالحکیم فرزند جمال را دستگیر کرده و به کمپ ارتش منطقه منتقل کردند.

بر اساس گزارشات پدران این دو نفر از فعالان سیاسی بلوچ خارج از کشور علاوه بر بازجویی شدن شکنجه شدند و از آن ها خواسته شد تا اطلاعاتی را درباره فرزندانشان به نیروهای ارتش پاکستان ارائه دهند. پس از این حادثه اهالی محل اقدام به اعتراض علیه دستگیری این افراد کردند. سپس یکی از افراد مسن دستگیر شده را به دلیل وضعیت نامناسب جسمی و دیگری را به طور مشروط آزاد کردند.

این فعالان سیاسی بلوچ خارج از کشور که پدران آن ها دستگیر شدند اعضای جنبش ملی بلوچ هستند که پس از سرکوب فعالان سیاسی، بازداشت های غیر قانونی و ناپدیدی شدن های اجباری مجبور به ترک محل زندگی خود شدند و اکنون در هلند زندگی می کنند.

ارسال نظر

 
1