خبر فوری

 
 
دستگیری و اعدام جاسوس سازمان اطلاعات نظامی پاکستان توسط بی ان ای
کد خبر :1049709328

15:53 1401/01/29


برچسب ها : ارتش ملی گرای بلوچ, اعدام, جاسوس, جاسوس ارتش, دستگیری, سازمان اطلاعات نظامی, سخنگوی ارتش ملی گرای بلوچ, مرید بلوچ, هوشاپ,

ارتش ملی گرای بلوچ، رحمان فرزند عزیز ساکن سوردو بخش پنجگورجاسوس سازمان های اطلاعاتی نظامی پاکستان را دستگیر و اعدام کردند.


 

بلوچستان: به گزارش راز نیوز | مرید بلوچ سخنگوی ارتش ملی گرای بلوچ (BNA) در بیانیه ای اعلام کرد: در پی حمله پهپادهای ارتش پاکستان به دو اردوگاه ارتش ملی گرای بلوچ در منطقه هوشاپ در تاریخ 2 بهمن (23 فوریه) و 17 اسفند (8 مارس) و شهادت همرزمان، یک تیم تحقیقاتی توسط شورای فرماندهی این سازمان برای کشف علل حملات صورت گرفته و برآورد خسارات وارده تشکیل شده است.

وی افزود: تیم تحقیق و شناسایی، رحمان فرزند عزیز ساکن سوردو بخش پنجگور که در سال 1397 (2018) به این سازمان پیوست و همچنین مسئولیت رساندن جیره و سایر منابع به اردوگاه را به همراه یکی از همشهریان خود بر عهده داشت را دستگیر کردند.

پس از دستگیری و بازجویی، رحمان اعتراف کرد که از ابتدا تحت پوشش سازمان اطلاعات نظامی پاکستان فعالیت داشته است و برای جلب اعتماد فرمانده سازمان ارتش ملی گرای بلوچ در یک حمله ساختگی توسط نارنجک به کمک سرگرد آصف و سرگرد شاهد شاجی اعضای سرویس اطلاعاتی پاکستان، یاسر یکی از اعضای جوخه مرگ دولتی را در بخش پنجگور مورد هدف قرار دادند.

بر اساس جزئیات، سازمان اطلاعات نظامی پاکستان سه عدد ردیاب را به رحمان تحویل دادند تا بتوانند سه هدف معین شده را با کمک وی مورد حمله قرار دهند، بطوری که یکی از آنها در موبایل یکی از فرماندهان BNA، دومین ردیاب در مورد سیکلت اعضای گروه و آخرین ردیاب در اردوگاه شهید استاد آصف جایگذاری شد.

مرید بلوچ ادامه داد:محل همه این ردیاب ها از پایگاه نیروی دریایی ارتش پاکستان در تربت و پسنی کنترل می شد که در نتیجه، ده ها تن از همرزمان از جمله فرمانده اصلی سازمان جان خود را از دست دادند.

وی بیان کرد: طبق ضوابط ارتش ملی گرای بلوچ، مجرم ملی مذکور به اعدام محکوم گشت و حکم وی دیروز به اجرا درآمد و جسد وی در حوالی هتل کهد بخش کولواه رها گردید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از رحمان عضو سازمان اطلاعات نظامی پاکستان، اطلاعات مهمی در مورد ده ها جاسوس دولتی و مخبر شهرستان پنجگور به دست آمد که به زودی تمامی آنها مورد هدف BNA قرار خواهند گرفت.

ارسال نظر

 
1