خبر فوری

 
دستگیری منشی هیئت مدیره آب و فاضلاب شهر کراچی به اتهام تروریست بودن
کد خبر :59198020

13:10 1400/10/22


برچسب ها : پلیس, پلیس مبارزه با تروریسم, جنبش ملی متحد لندن, دستگیری تروریست ها, سند, کراچی,

پلیس مبارزه با تروریسم اعلام کرد: افتخار معروف به پتن منشی هیئت مدیره آب و فاضلاب شهر کراچی به اتهام تروریست بودن، در منطقه ناگن چورنگی شهر کراچی دستگیر شد.


کراچی: به گزارش راز نیوز | پلیس مبارزه با تروریسم اعلام کرد: افتخار معروف به پتن منشی هیئت مدیره آب و فاضلاب شهر کراچی به اتهام تروریست بودن، در منطقه ناگن چورنگی شهر کراچی دستگیر شد.

وی که در قتل ماموران پلیس نقش دارد، از سال 2011 تا کنون در پست منشی هیئت مدیره آب و فاضلاب شهر کراچی مشغول به کار بود.

پلیس مباره با تروریسم همچنین اعلام کرد: تروریست مذکور وابسته به جنبش ملی متحد لندن بوده و در قتل 2 فرزند عزیز الرحمن شهید رئیس پلیس و چند نفر دیگر نقش داشته است.

بر اساس گزارش پلیس مبارزه با تروریسم، تروریست مذکور به همراه همدستان خود در روز 20 تیر سال 1376 کمین کرده و کاشف عزیز معاون بازرس آژانس تحقیقات فدرال پاکستان و راشد عزیز را به قتل رساند. همچنین ارشد بیگ پاسبان پلیس و جاوید پاسبان پلیس نیز توسط آن ها به قتل رسید.

پلیس مبارزه با تروریسم سپس اعلام کرد: تروریست های مذکور در همان روز راننده ی شهباز معاون پلیس به نام راشد الله را نیز به قتل رساندند.

افتخار معروف به پتن طی بازجویی اعتراف کرد که در هند و دیگر کشورها آموزش دیده است.

وی پس از عملیات تروریستی مذکور به دبی فرار کرد و اعضای جنبش ملی متحد لندن به وی پناه دادند. 

وی گفت: من و سهیل کاندو را با پوشش تجارت به سنگاپور منتقل کرده و سپس به هند فرستادند.

طارق زیدی عضو جنبش ملی متحد لندن در فرودگاه دهلی نو از ما استقبال کرده و ما را در نزدیکی فرودگاه ساکن کرد. پس از آن چند نفر دیگر نیز به ما اضافه شدند. پس از چند روز مشخص شد که خانه محل سکونت ما از دارایی های سازمان اطلاعاتی هند (را) می باشد.

وی همچنین گفت: مدتی بعد ما با اسامی جعلی هندی با افسران سازمان اطلاعاتی هند (را) دیدار کردیم.

نام سهیل کوماندو به ویجی، آصف پپو با آکاش، محمد جنید به ونود، افتخار العباد به راکیش، عرفان بصارت به راهول و یکی دیگر به نام آجی تغییر کرد.

وی همچنین اعتراف کرد که طی 30 روز برای حملات تروریستی تحت نظارت سازمان اطلاعاتی هند (را) آموزش نظامی دیده است.

ارسال نظر

 
1