خبر فوری

 
 
دستگیری مجدد 600 تن از عناصر تروریستی طالبان آزاد شده تحت توافق میان آمریکا و طالبان
کد خبر :777499462

18:46 1399/11/06


برچسب ها : آمریکا, افغانستان, تروریست, تروریسم, توافق صلح, ذبیح الله مجاهد, سخنگوی طالبان افغانستان, طالبان افغانستان, مشاور امنیت ملی افغانستان,

منابع طالبان افغانستان از دستگیری مجدد 600 از اعضای آزاد شده خود تحت توافق انجام گرفته میان طالبان و آمریکا خبر دادند.


کابل: به گزارش راز نیوز| منابع طالبان افغانستان از دستگیری مجدد 600 از اعضای آزاد شده خود تحت توافق انجام گرفته میان طالبان و آمریکا خبر دادند.

حمدالله محب مشاور امنیت ملی افغانستان در گفتگو با اصحاب رسانه مدعی شد که جنگجوهای طالبان آزاد شده مجددا وارد میدان جنگ شده و درحال طرح ریزی عملیات ها برای هدف قرار دادن نیروهای امنیتی افغانستان و شهروندان عادی هستند.

شایان کر است براساس توافق انجام گرفته میان طالبان و آمریکا در فوریه سال 2020 میلادی، دولت افغانستان بیش از 5 هزار زندانی طالبان را آزاد کرده بود و طالبان نیز متقابلا هزار نیروی امنیتی افغان ربوده شده را آزاد کرد. پس از تبادل زندانیان میان طالبان و دولت افغانستان، نخستین نشست مذاکراتی میان دوطرف در دوحه پایتخت قطر برگزار شد.

حمدالله محب مشاور امنیت ملی افغانستان در ادامه اظهار داشت که تبادل زندانیان نتیجه ای در تلاش ها برای برپایی صلح نداشت و برای همین دولت افغانستان بیش از این زندانیان طالبان را آزاد نخواهد کرد. وی افزود: عناصر طالبان به دلیل نقض وعده مجددا دستگیر شده اند درحالیکه آنها متعهد شده بودند که مجددا در جنگ طالبان شرکت نخواهند داشت. وی با بیان اینکه سازمان های امنیتی در گزارش های خود بیان داشتند که طالبان آزاد شده در حملات انفجاری نقش داشته اند و طالبان نتوانسته است به وعده آتش بس سراسری و کاهش خشونت ها عمل کند، اظهار داشت که جنگجویان ضمن افزایش خشونت، هدف قرار دادن مقامات افغان، روزنامه نگاران و فعالان حقوق بشری را آغاز کرده اند. ما می خواهیم طالبان به تمامی موارد توافقنامه خود با آمریکا پایبند بوده و آن را اجرایی کند.

از طرفی ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان افغانستان مدعای دولت افغان مبنی بر دستگیری مجدد افراد آزاد شده طالبان به بهانه عضویت دوباره در مبارزات و خشونت ها را رد کرده و گفت: 40 تن از افراد آزاد شده یا طی یورش به منازلشان دستگیر شده و یا کشته شده اند. وی افزود: برخی از طرفداران طالبان آزاد شده از زندان در بیمارستان های مختلف تحت معالجه بودند که از آنجا دستگیر شده اند. گفتنی است طالبان افغانستان پیاپی هشدار می دهد که نیروهای امنیتی افغان، طالبان آزاد شده را یا به قتل می رساند و یا مجددا درحال دستگیر کردن آنها است.  

ارسال نظر

 
1