خبر فوری

 
 
دستگیری عضو فعال جنبش PTM و حقوق بشر توسط نیروهای امنیتی پاکستان
کد خبر :896186167

21:34 1397/11/17


برچسب ها : PTM, ارتش, پاکستان, پلیس, جنبش تحفظ پشتون, حقوق بشر,

نیروهای پلیس پنجاب یکی از اعضای مهم و فعال جنبش حفاظت از پشتون PTM و کارمند اجتماعی به نام گلالئی اسماعیل را دستگیر کرده اند.


 

به گزارش راز نیوز، نیروهای پلیس پنجاب یکی از اعضای مهم و فعال جنبش حفاظت از پشتون PTM و کارمند اجتماعی به نام گلالئی اسماعیل را دستگیر کرده اند. پدر این دختر پروفسور محمد اسماعیل در بیانات خود اظهار داشته است که : " دخترم را از مقابل باشگاه مطبوعات ملی در اسلام آباد ربودند. دخترم در حال شرکت در تظاهرات جنبش PTM، علیه به قتل رسیدن ارمان لوئی به دلیل خشونت نیروهای پلیس بوده که وی را دستگیر کردند."
وی افزود، دخترم را برای اقدامات اولیه به کلانتری جی 9 زنان منتقل کرده اند. ما در حال تلاش برای دستیابی به اطلاعاتی از دخترکان هستیم، اما پلیس از در اختیار گذاشتن اطلاعات اجتناب می ورزد .

 


پدر این فعال حقوق بشر از عدم ثبت شکایت علیه دخترش تاکنون خبر داده و گفت : سال گزشته نیز دخترم گلالئی را پس از بازگشت از لندن وی را از فرودگاه دستگیر و با ضمانت و نگه داشتن پاسپورت او، آزاد کردند.
نیروهای پلیس 22 مرداد ماه سال جاری علیه 19 تن از اعضای فعال جنبش حفاظت از پشتون PTM شکایت نامه ای را تنظیم و ثبت کرده بودند که در میان این اسامی، نام رهبر این جنبش منظور پشتین و گلالئی نیز ذکر شده بود.

ناگفته نماند که دختر نامبرده از فعالان حقوق بشر در پاکستان است که در سال 2017 میلادی موفق به کسب جایزه ای به دلیل بیان حقایق و دفاع از حقوق بشر شده بود.

شایان ذکر است که گلالئی اسماعیل از اعضای فعال اجتماعی جنبش نامبرده، حقوق بشر و مخالف سرسخت ارتش پاکستان است. وی به دلیل انتشار خبرهای حقیقی و فاش کردن جنایات ارتش پاکستان به طور جدی تحت نظر سازمان اطلاعاتی این کشور و ارتش آن است. گلالئی از حامیان منظور پشتین بوده و ملاقات هایی نیز با وی داشته است. ارتش پاکستان تمامی افرادی را که علیه آن سخن بگویند و یا از اسرار آن پرده بردارند ، چنین افرادی را یا می رباید و یا به قتل می رساند .

ارسال نظر

 
1