خبر فوری

 
دستگیری عضو ارشد گروه تروریستی القاعده در عملیات مشترک نیروهای امنیتی در کراچی
کد خبر :609663750

16:59 1401/06/21


برچسب ها : پلیس ایالت سند, پلیس کراچی, دستگیری, سرویس های اطلاعاتی پاکستان, گروه القاعده, نیروهای امنیتی پاکستان, کراچی,

پلیس و نهادهای امنیتی پاکستان طی عملیاتی مشترک در شهر کراچی مرکز ایالت سند یکی از اعضای ارشد گروه تروریستی القاعده را دستگیر کردند.


کراچی: به گزارش راز نیوز| پلیس و نهادهای امنیتی پاکستان طی عملیاتی مشترک در شهر کراچی مرکز ایالت سند یکی از اعضای ارشد گروه تروریستی القاعده را دستگیر کردند.

طبق بیانیه سخنگوی پلیس منطقه مرکز شهر کراچی، نیروهای پلیس مرکز سوپر مارکت با همکاری نهادهای اطلاعاتی فدرال پاکستان طی عملیاتی موفق شدند یکی از اعضای سرشناس گروه تروریستی القاعده در شبه قاره هند به نام صهیب طارق معروف به عثمان فرزند محمد طارق را بازداشت نمایند.

وی افزود: تروریست بازداشت شده در بازجویی‌های صورت گرفته اعتراف کرده است با همکاری فردی به نام طلحه در سال 2019 میلادی با قاری عبدالله مسئول کمپ گروه شبه قاره القاعده واقع در منطقه برامچه افغانستان ارتباط گرفت و پس از آن از مسیر دالبندین در ایالت بلوچستان خود را به منطقه برامچه رساند و به مدت یک ماه آموزش‌های نظامی را دریافت کرد.

وی در مدت زمان حضور خود در اردوگاه آموزشی برامچه با دو شهروند هندی به نام‌های عبدالرحمان و طه دیدار داشت، هر دو فرد مذکور نیز از اعضای گروه شبه قاره القاعده بودند.

این تروریست در ادامه بازجویی‌ها اذعان داشت پس از کسب آموزش و مهارت‌های لازم به صورت مداوم با رهبران القاعده در ارتباط بود، وی پس از آن به عضویت بخش رسانه‌این گروه تروریستی درآمد.

به گفته پلیس این تروریست پس از بازگشت به پاکستان به دستور قاری عبدالله مسئول اردوگاه القاعده در افغانستان، نشریه سه ماهه گروه تروریستی القاعده موسوم به نوای غزوه هند و نیز کتابچه، صوت سخنرانی‌ها و دیگر محتواهای چند رسانه‌ای متعلق به مولوی عاصم عمر، شیخ اسامه محمود و دیگر رهبران شبه قاره القاعده را در کانال‌های تلگرام و گروه‌های واتس‌اپ منتشر می‌کرد، وی با استفاده از این محتواهای نوشتاری و چند رسانه‌ای به شستشوی مغزی افراد ساده لوح و ترغیب آنان به عضویت در القاعده می‌پرداخت.

این تروریست همچنین به اسامی چند تن از همدستان خود همچون محمد معروف به رمان، ابوعروه و عبدالمنان که پیش از وی بازداشت شده‌اند نیز اشاره نمود، وی پس از بازداشت همدستان خود از انظار عمومی پنهان شد و به کراچی نقل مکان کرد.

طبق گفته پلیس از محل مخفیگاه تروریست مذکور یک قبضه اسلحه کلت، یک نارنجک، سه دستگاه تلفن همراه و مقادیری پول نقد کشف و ضبط شده است.

ارسال نظر

 
1