خبر فوری

 
 
دستگیری عبدالرحمن مکی جانشین رهبر گروه جماعت الدعوه
کد خبر :647447383

17:05 1398/02/25


برچسب ها : ارتش, پاکستان, تروریست, تروریسم, جماعت الدعوه, گروه ممنوعه,

عبدالرحمن مکی جانشین رهبر و برادر نسبتی حافظ محمد سعید رهبر گروه ممنوعه جماعت الدعوه شب گذشته به دلیل سخنرانی تفرقه انگیز ساعت یک بامداد به وقت محلی پاکستان از شهر لاهور دستگیر شد.


 

به گزارش راز نيوز، عبدالرحمن مکی جانشین رهبر و برادر نسبتی حافظ محمد سعید رهبر گروه ممنوعه جماعت الدعوه شب گذشته به دلیل سخنرانی تفرقه انگیز ساعت یک بامداد به وقت محلی پاکستان از شهر لاهور دستگیر شد.
گفتنی است قبل از این نیز شکایت نامه ای مبنی بر سخنرانی افراط گرایانه و تفرقه انگیز در مسجد مرکزی این گروه ممنوعه به نام اقصی، در کلانتری سبزی مندی منطقه گوجرانوالا علیه عبدالرحمن مکی تنظیم شده بود.

قابل ذکر است وزارت کشور پاکستان در اقدامی گروه جامعه الدعوه و موسسه خیریه تحت نظر این گروه با سرنام اف آی اف را در تاریخ 21 فوریه سال جاری به عنوان گروه های ممنوعه قرار داده و تحریم هایی علیه آنها اعمال کرد، پس از آن وزارت کشور پاکستان در تاریخ 5 مارس اعلامیه اعمال تحریم و محدودیت علیه گروه های فوق را منتشر کرده بود.
قابل ذکر است عبد الرحمن مکی به طور رسمی جانشین رهبر گروه جماعت الدعوه بوده و مسئول امور خارجی و سیاسی گروه نیز است.
خبرگزاری های پاکستان در این خصوص بر این باورند که قبلا نیز دولت پاکستان برای خشنودی قدرت های بیگانه چنین اقداماتی انجام داده و چنین افرادی را دستگیر کرده و روانه زندان کرده است، نکته قابل توجه آن است که چنین افرادی پس از دستگیری، امکانات بسیاری در زندان ها در اختیارشان قرار داده می‌شود و این دستگیری نیز برای خشنودی گروه ویژه اقدام مالی FATF و آمریکا انجام شده است. گروه های خبرنگاران پاکستانی معتقدند که دستگیری افراد مذهبی گروه های تروریستی و ممنوعه برای این غیر قابل قبول است چون ارتش به طور مستقیم از آنها پشتیبانی و حمایت می‌کند.

ارسال نظر

 
1