خبر فوری

 
 
دستگیری شهباز شريف توسط سازمان بازرسی پاکستان (نیب)
کد خبر :646923672

19:34 1397/07/13


برچسب ها : پاکستان, سازمان بازرسی,

سازمان بازرسی پاکستان، شهباز شريف، رهبر مرکزی حزب مخالف دولت، حزب مسلم لیگ (ن) را به جرم فساد در معاملات مسکن منطقه آشیانه اقبال دستگیر کرد.


سازمان بازرسی پاکستان، شهباز شريف، رهبر مرکزی حزب مخالف دولت، حزب مسلم لیگ (ن) را به جرم فساد در معاملات مسکن منطقه آشیانه اقبال دستگیر کرد. شهباز شريف برای ارائه گزارش درمورد فساد شرکت آب به دادگاه عالی رجوع کرده بود، اما وی را به جرم فساد در معاملات مسکن دستگیر کردند.

این درحالی است که برای دستگیری وی، سازمان بازرسی با سخنگوی مجلس ملی، اسد قیصر نیز ارتباط برقرار کرده و وی را از این امر آگاه کرده بود . مطلع کردن سخنگوی مجلس ملی از دستگیری اعضای مجلس، براساس قانون باید انجام شود. گفته می‌شود که اسد قیصر نیز اطلاع رسانی در این زمینه را تایید کرده است.

سازمان بازرسی پاکستان طی انتشار اطلاعیه ای گفته است که فردا (یک شنبه)، شهباز شريف را به دادگاه لاهور برای رسیدگی به پرونده، تحویل خواهند داد.

رئیس سازمان بازرسی پاکستان طی نامه ای اسد قیصر را از دستگیری شهباز شريف آگاه کرده بود. طی این نامه نوشته شده بود که دستور دستگیری شهباز شريف، رهبر مرکزی حزب مخالف دولت ،مسلم لیگ ن صادر شده است. پرونده شرکت توسعه زمین و پرونده متعلق به DA درحال بررسی است.

این درحالی است که گفته می‌شود دستگیری شهباز شريف به دلیل انکشاف های فواد حسن صورت گرفته است. فواد حسن، معاون شهباز شريف در طرح مسکن آشیانه اقبال نیز دستگیر شده است.

گفته می‌شود که برای بازجویی از شهباز شريف، تیم سه نفری سازمان بازرسی درحال فعالیت است. این تیم شامل : دادستان، تحقیقات و اعضای سازمان اطلاعاتی پاکستان است. گفتنی است تیم مذکوره از وی به دلیل طرح تصفیه آب و 4 میلیارد اختلاص شده بازجویی می‌کند.

گفتنی است که سازمان بازرسی وی را متهم به 4 عنوان کرده است.
شهباز شريف به عنوان وزیر ارشد سابق ایالت بلوچستان متهم به انتقال پروژه مسکن از LDC به LDA است.

علاوه بر آن وی متهم به انتقال پروژه نامبرده از LDA به PLDC به طور غیرقانونی نیز است.

سومین اتهام وی این است که وی حکم انتقالی پروژه را به پیراگون نیز داده بود، و مجددا به طور غیر قانونی این پروژه را به حالت مشارکت خصوصی قرار داد.

و چهارمین اتهام وی آن است که وی در کارها و فعالیت های هیئت مدیره خلل ایجاد می‌کرده است و بدون در نظر گرفتن قانون ، اقداماتی را انجام داده است. وی درسال 2013 نیز قرار داد را با لطیف سنز به طور غیر قانونی لغو کرد.

پس از دستگیری شهباز شريف، اطراف سازمان پاسخگویی ملی پاکستان، نیروهای امنیتی با تعداد بالا، برای برقراری امنیت این سازمان مستقر شده اند.

پس از دستگیری رهبر مرکزی حزب مسلم لیگ (ن) ، افرادی جلوی سازمان پاسخگویی ملی پاکستان تجمع کرده و شروع به تظاهرات کردند اما نیروهای امنیتی مستقر در محل، تظاهرات کنندگان را از محل متواری کردند.

لازم به ذکر است که دستگیری وی واکنش افراد سیاسی زیادی را درپی داشته است.

سخنگوی حزب مسلم لیگ (ن) نگزیب : دستگیری شهباز شريف ، انتقام سیاسی بوده است.

خورشید شاه : نحوه ی دستگیری شهباز شريف، توهین به پارلمان است.

حمزه شهباز : دستگیری شهباز شريف را مورد مذمت قرار میدهم.

ارسال نظر

 
1