خبر فوری

 
 
دستگیری شبکه بزرگ آژانس اطلاعاتی هند "را" در کراچی
کد خبر :548949286

14:56 1398/12/29


برچسب ها : اداره تحقیقات فدرال پاکستان, پاکستان و هند, تروریست, تروریسم, کراچی,

آژانس تحقیقات فدرال FIA پاکستان طی عملیاتی مشترک با نیروهای پلیس شهر کراچی، شبکه بزرگ وابسته به آژانس اطلاعاتی هند "را" را دستگیر کردند.


کراچی: به گزارش راز نیوز| آژانس تحقیقات فدرال FIA پاکستان طی عملیاتی مشترک با نیروهای پلیس شهر کراچی، شبکه بزرگ وابسته به آژانس اطلاعاتی هند "را" را دستگیر کردند.

غلام نبی میمن رئیس پلیس کراچی در گفتگو با مطبوعات در شرح این عملیات گفت: سازمان اطلاعاتی از فعالیت شبکه بزرگ آژانس اطلاعاتی "را" توسط عناصر تروریستی جنبش ملی متحد لندن MQM مطلع شده و طی عملیات های جستجو در مناطق کورنگی، گلشن اقبال و سینترل در شهر کراچی سه تن از عناصر تروریستی با اسامی شاهد معروف به متحده، ماجد و عادل انصاری را دستگیر کردیم که طی عملیاتی در منزلی در منطقه جوهر آباد درپی اعترافات مظنونین، تعدادی کلاشینکف، نارنجک دستی، آر پی جی، خمپاره انداز، ادوات انفجار الکترونیکی و مقادیر زیادی گلوله سلاح های مختلف کشف و ضبط کردیم.

رئیس پلیس کراچی در ادامه خاطر نشان کرد که مظنونین برای محمود صدیقی رئیس اسبق "سازمان کل دانشجویان متحده پاکستان APMSO" کار می کردند، محمود صدیقی چند سال گذشته از پاکستان به سوی هند فرار کرده و از هند شبکه "را" در شهر کراچی را کنترل می کرد. وی برای انجام فعالیت های خود از عناصر MQM استفاده و دستمزد آنان را از طریق دستی پرداخت می کرد.

 

طبق اظهارات مظنونین دستگیر شده، آموزش نظامی را در منطقه اتر پردیش هند دیده و با پرداخت مبالغی به دیگر افراد، جرایم را از طریق آنان در سطح شهر انجام می دادند.

غلام نبی اظهار داشت: خالد شمیم نیز پس از اخذ مبلغی از طریق بانکی از همین شبکه، عمران فاروق را در لندن به قتل رسانده بود. شواهدی از دست داشتن محمود صدیقی در انفجار روز عاشورای سال 2009 نیز به دست رسیده اند که در این راستا از مقامات مربوطه درخواست تشکیل میز گرد کرده ایم، سه تن از عناصر تروریستی دستگیر شده علاوه بر فعالیت برای آژانس اطلاعاتی هند "را"، در شهر کراچی شغل دولتی نیز داشتند. صفدر باقری از جنبش ملی متحد نیز به کانادا فرار کرده است که وی نیز برای انجام جرایم در سطح شهر کراچی، با هند ارتباط داشته است.

ارسال نظر

 
1