خبر فوری

 
 
دستگیری رهبر تحریک لبیک پاکستان پس از اعلام راهپیمایی توسط این حزب+ویدیو
کد خبر :1667414368

15:24 1400/01/23


برچسب ها : پاکستان و فرانسه, پنجاب, تحریک لبیک پاکستان, توافق نامه, حافظ سعد رضوی, خادم حسین رضوی, دستگیری, راهپیمایی, رهبر تحریک لبیک پاکستان, سفیر فرانسه, عمران خان, لاهور, نخست وزیر پاکستان,

حافظ سعد رضوی رهبر تحریک لبیک پاکستان پس از اعلام راهپیمایی ناموس رسالت توسط حکومت پاکستان در لاهور دستگیر شد.


لاهور: به گزارش راز نیوز | حافظ سعد رضوی رهبر تحریک لبیک پاکستان پس از اعلام راهپیمایی "ناموس رسالت" توسط حکومت پاکستان در لاهور دستگیر شد. تحریک لبیک پاکستان دستگیری وی را تایید کرده است.

وی گفته بود که اگر سفیر فرانسه از کشور اخراج نشود تحریک لبیک پاکستان در تاریخ 31 فروردین ساعت 12 شب از کنار مزار خادم حسین رضوی رهبر سابق این حزب اقدام به برگزاری راهپیمایی ناموس رسالت خواهد کرد. این تصمیم در جلسات شورای مرکزی این حزب صورت گرفت.

حافظ سعد رضوی گفته بود که حکومت پاکستان در تاریخ 26 آبان 99 با خادم حسین رضوی توافق کرد که تا 3 ماه دیگر سفیر فرانسه از کشور اخراج شود و سپس مهلت اخراج وی تا تاریخ 20 آوریل تمدید شد. تاریخ پایان این توافق توسط نخست وزیر پاکستان از رسانه ها اعلام شد و اگر سفیر فرانسه تا تاریخ مذکور اخراج نشود تحریک لبیک پاکستان اقدام به برگزاری راهپیمایی ناموس رسالت خواهد کرد.

لازم به ذکر است که نخست وزیر پاکستان با نورالحق قادری وزیر فدرال برای امور مذهبی پاکستان و دیگر وزرا دیدار و دستور داد توافق با تحریک لبیک پاکستان به منظور اخراج سفیر فرانسه و تحریم کالاهای این کشور را به صورت مصوبه برای رای گیری و تبدیل آن به قانون به مجلس سنای پاکستان تقدیم کنند.

 

 

ارسال نظر

 
1