خبر فوری

 
 
دستگیری دو تن از تسهیل کننده های حمله تروریستی علیه نیروی پلیس در پیشاور
کد خبر :189775197

11:50 1401/12/25


برچسب ها : انفجار انتحاری, پلیس, پیشاور, تروریست, تروریسم, دستگیری تروریست ها, عامل انفجار,

نیروی پلیس پیشاور در عملیاتی دو تن از تسهیل کننده های عملیات انتحاری مسجد منطقه امنیتی پلیس را دستگیر کرد.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| نیروی پلیس پیشاور از پیشرفت در پرونده حمله تروریستی علیه منطقه امنیتی در پیشاور خبر داده و بیان داشت که طی عملیاتی دو تن از تسهیل کننده های این حمله تروریستی دستگیر شده اند.

یکی از افراد دستگیر شده به نام ملک سعد از اتباع افغانستان و اهالی ننگرهار و دیگری از اتباع پاکستانی و اهالی مناطق قبایلی ایالت خیبر پختون خوا می باشد.

براساس گزارش، تبعه افغانستان حین تلاش برای فرار از پاکستان دستگیر شده است. عملیات تحقیقات و بازجویی از افراد دستگیر شده ادامه دارد.

شایان ذکر است در حمله انتحاری در مسجد منطقه امنیتی پلیس در پیشاور مورخه 30 ژانویه (10 بهمن)، بیش از 100 نفر از جمله نیروهای پلیس جان خود را از دست داده بودند.

 

تکمیلی:

یک مقام دایره مبارزه با تروریسم در نشست مطبوعاتی در پیشاور، اظهار داشت که متهم دستگیر شده به نام امتیاز خان و فرد انتحاری در افغانستان در یک پایگاه آموزش دیده بودند. این حمله نیز در افغانستان طرح ریزی شده بود.

وی افزود: مفر متفکر عامل انتحاری به نام غفار ملقب به سلمان، روز حادثه با عامل انتحاری در تماس بوده است. اسم سازمانی فرد انتحاری قاری بود و اسم تسهیل کننده او را نیز می دانیم که نمی توانیم بیان کنیم. این حمله توسط شاخه الاحرار گروه ممنوعه تحریک طالبان پاکستان انجام شده است.  

ارسال نظر

 
1