خبر فوری

 
 
دستگیری دو تروریست از شهر کویته توسط دایره مبارزه با تروریسم پنجاب
کد خبر :713441285

17:16 1401/02/10


برچسب ها : CTD, انفجار بمب, بمب گذاری, دایره مبارزه با تروریسم, دستگیر, دستگیری, دستگیری تروریست ها, سازمان های اطلاعاتی پاکستان, لاهور,

دایره مبارزه با تروریسم ایالت پنجاب (CTD) و سازمان های اطلاعاتی در یک عملیات مشترک، دو نفر را که در بمب گذاری های هدفمند نقش داشتند، دستگیر کردند.


 

پنجاب: به گزارش راز نیوز | دایره مبارزه با تروریسم ایالت پنجاب (CTD) و سازمان های اطلاعاتی پاکستان در یک عملیات مشترک، دو نفر را که در بمب گذاری های هدفمند نقش داشتند، دستگیر کردند.

افضل احمد کوثر و کامران عادل معاونین بازرسی کل سازمان دایره مبارزه با تروریسم، مغز متفکر عملیات انفجار بمب در شهرک جوهر شهر لاهور ایالت پنجاب را سمیع الحق و تسهیل کنند این عملیات را عزیز اکبر شناسایی کرده اند.

لازم به ذکر است که در 2 تیر 1400 (23 ژوئن 2021) انفجاری در نزدیکی منزل حافظ سعید رهبر جماعت الدعوه در شهرک جوهر رخ داد که در نتیجه آن 3 نفر از جمله سرباز پلیس کشته و 24 تن دیگر زخمی شدند.

در روز دوم این حادثه، فواد چودری وزیر رسانه وقت به همراه دکتر معید یوسف مشاور امنیت ملی پاکستان در یک کنفرانس مطبوعاتی گفتند که مغز متفکر این حمله یک تبعه هندی متعلق به آژانس اطلاعات هند (RAW) می باشد.

افضل احمد کوثر و کامران عادل طی گفتگوی مطبوعاتی بیان کردند: سازمان های مجری قانون از تروریست های دستگیر شده، لپ تاپ و مواد منفجره از جمله ارزهای ایران، ترکیه، افغانستان و پاکستان کشف و ضبط کردند؛ همچنین نقش عوامل خارجی در این انفجار را نمیتوانیم رد کنیم.

افضل احمد کوثر افزود: تروریست های مظنون طی عبور از مرزهای بین المللی در حال بازگشت به پاکستان بودند که تیم دایره مبارزه با تروریسم لاهور در 24 آوریل به بلوچستان عزیمت کرده و مظنونان را در ایست بازرسی کندی بزرگراه RCD شهر کویته دستگیر و بازداشت کرد.

وی ادامه داد: عید گل خان، سجاد حسین، ضیاءالله، پیتر دیوید و عایشه نیز در این حمله نقش داشتند که توسط دایره مبارزه با تروریسم دستگیر شدند و دادگاه، عید گل خان، سجاد حسین، ضیاءالله و پیتر دیوید را به اعدام و عایشه را به پنج سال زندان محکوم کرد.

افضل احمد کوثر در پاسخ به سوالی گفت: یکی دیگر از متهمان فراری به نام محمد نوید اخترخان نیز به زودی دستگیر خواهد شد.

ارسال نظر

 
1