خبر فوری

 
 
دستگیری الطاف حسین بنیانگذار جنبش ملی متحد MQM و تصمیم پاکستان برای فرستادن تیم تحقیقاتی به لندن
کد خبر :291617020

18:08 1398/03/21


برچسب ها : MQM, الطاف حسین, پاکستان, جنبش ملی متحد, لندن,

پس از دستگیری الطاف حسین بنیانگذار جنبش ملی متحد MQM از منزل وی در لندن، پاکستان تصمیم به فرستادن تیم تحقیقاتی به رهبری مظهر الحق از مسئولین سازمان ضد تروریسم پاکستان به لندن را اخذ کرده است.


 

اسلام آباد: به گزارش رازنیوز، پس از دستگیری الطاف حسین بنیانگذار جنبش ملی متحد MQM از منزل وی در لندن، پاکستان تصمیم به فرستادن تیم تحقیقاتی به رهبری مظهر الحق از مسئولین سازمان ضد تروریسم پاکستان به لندن را اخذ کرده است. پس از چراغ سبز اسکاتلند، این تیم از پاکستان حرکت خواهد کرد. ناگفته نماند پلیس متروپولیتن بدون ذکر نام الطاف حسین از دستگیری یکی از اعضای جنبش ملی متحد MQM که شخصی 60 ساله است خبر داد. نیروی پلیس اظهار داشت، دستگیری او به دلیل نقض بند 44 قانون، ایراد سخنرانی هایی مخالف در سال 2016 و قبل از آن انجام شده است و وی متهم به کمک به ارتکاب جرم و تشویق به این اقدام است. درحالی که با همکاری مقامات پاکستانی در این زمینه تحقیقات انجام داده ایم و اکنون نیز در حال بررسی دو مکان هستیم.
 
 
دکتر شاهد مسعود از خبرنگاران و تحلیل گران معروف پاکستانی در پیام تویتری خود اذعان داشت، دستگیری الطاف حسین به درخواست دولت پاکستان انجام شده است و پاکستان خواهان تحویل نامبرده نیز شده است. طبق گفته نیروی پلیس اسکاتلند، الطاف حسین متهم به ایراد سخنرانی هایی شورش برانگیز، قتل عمران فاروق و فساد مالی است.
 
 
از طرفی خبرگزاری های رسمی پاکستان پس از خبر دستگیری الطاف حسین در لندن، در خبرهایی با تیتر " فرمانده کل ستاد ارتش به گفته خود عمل کرد" بیان داشتند: ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده کل ستاد ارتش پاکستان در گذشته ای نه چندان دور در بیانی گفته بود که به زودی شهروندان پاکستانی که مقیم خارج هستند و سخنانی ضد دولت بیان می‌کنند و مردم را می شورانند را دستگیر و تحت پیگرد قانونی قرار خواهد داد. دشمنان بدانند، تا زمانیکه جوانان شجاع ارتش پاکستان هستند، نخواهیم گذاشت هیچگونه صدمه ای به پاکستان وارد آید.
 
ناگفته نماند دکتر کلیم امام بازرس کل نیروی پلیس پس از دستگیری الطاف حسین در لندن در نامه ای به تمامی رؤسای کلانتری های شهر کراچی، خواستار آماده باش و افزایش نیرو برای مواجهه با هرگونه اغتشاش را داده است. وی در بیان خود ابراز داشت، هیچکس اجازه نا امن سازی شهر کراچی را ندارد.

ارسال نظر

 
1