خبر فوری

 
 
دستگیری آصف علی زرداری رئیس‌جمهور اسبق پاکستان به اتهام حساب های بانکی و فساد مالی
کد خبر :1064022570

19:47 1398/03/20


برچسب ها : آصف زرداری, پاکستان, پیپلزپارتی,

پس از رد شدن درخواست ضمانت آصف علی زرداری از سوی دادگاه عالی اسلام آباد، سازمان بازرسی کل کشور پاکستان (نیب) با فرستادن تیمی متشکل از تعداد بالای نیروی پلیس ، آصف علی زرداری رئیس‌جمهور اسبق و رهبر حزب پیپلزپارتی پاکستان را به اتهام فساد مالی و حساب های بانکی از منزل وی در اسلام آباد دستگیر کرد.


 

اسلام آباد: به گزارش رازنیوز، پس از رد شدن درخواست ضمانت آصف علی زرداری از سوی دادگاه عالی اسلام آباد، سازمان بازرسی کل کشور پاکستان (نیب) با فرستادن تیمی متشکل از تعداد بالای نیروی پلیس ، آصف علی زرداری رئیس‌جمهور اسبق و رهبر حزب پیپلزپارتی پاکستان را به اتهام فساد مالی و حساب های بانکی از منزل وی در اسلام آباد دستگیر کرد.
گفته می شود پس از گفتگویی میان آصف زرداری، تیم نیب و وکلا، وی آماده همکاری با تیم نیب شد.
پس از حرکت خودرو های نیب به سوی راولپندی، درگیری مختصری میان هواداران آصف زرداری و نیروی پلیس بوجود آمد.
سازمان بازرسی کل کشور پاکستان در بیانی از تصمیم این سازمان مبنی بر دستگیر نکردن فریال تالپور خواهر زرداری و نامزد پرونده حساب های بانکی و فساد مالی خبر داد.
 
اعلام تظاهرات سراسری در ایالت سند و شهر لاهور
 
نثار کورو رئیس ایالتی حزب پیپلزپارتی پس از دستگیری آصف علی زرداری، فردا روز سه شنبه را به عنوان روز سیاه در ایالت سند اعلام کرد. هواداران حزب با بستن نوارهایی مشکی بر سر خود فردا را تظاهرات گسترده ای در ایالت سند انجام خواهند داد. وی افزود، تظاهرات صلح آمیزی در سرتاسر ایالت سند برگزار خواهند ‌شد. دولت فدرال با دستگیر کردن رهبران احزاب سیاسی مخالف، نمی تواند بی‌عرضگی های خود را بپوشاند، ما به قانون احترام می‌گذاریم اما حق انجام تظاهرات مسالمت آمیز را نیز داریم.
از طرفی حزب پیپلزپارتی از انجام تظاهرات در شهر لاهور ایالت پنجاب نیز خبر داده است.
همچنین درپی ترس از دستگیری، حزب پیپلزپارتی در بیانی دستور خروج مقامات ایالت و استانی خود از منازل درپی احتمال حضور نیروهای پلیس بر درب منازل رهبران و دستگیری آنها را صادر کرده است.
 
همچنین حزب پیپلزپارتی در تاریخ 24 خرداد نیز در تظاهرات مشترک احزاب سیاسی اپوزیسیون شرکت خواهد کرد.
 
هرچند که با دستگیری آصف علی زرداری فضای متوشوشی حاکم شده و رهبران حزب پیپلزپارتی در حال صدور بیانیه هایی علیه دولت فدرال هستند، اما برخی از مقامات دولت فدرال پاکستان در سخنان خود این اتهام را که دولت پشت پرده این دستگیری ها است را رد کرده و بیان داشتند که اعمال زرداری موجب دستگیر شدن وی شده اند.

ارسال نظر

 
1