خبر فوری

 
 
دسته انتحاری طالبان افغانستان برای مقابله با شاخه خراسان داعش
کد خبر :426687338

14:13 1400/10/19


برچسب ها : تروریست, تروریست های داعش, تروریسم, جوخه انتحاری طالبان افغانستان, حمله انتحاری, داعش خراسان, داعش در افغانستان, طالبان افغانستان, گروه داعش,

یک مقام ارشد حکومت طالبان تایید کرده است که برای مقابله با تهدید شاخه خراسان گروه رقیب داعش در افغانستان، دسته انتحاری به ارتش این کشور اضافه خواهند شد.


کابل: به گزارش راز نیوز | بلال کریمی معاون سخنگوی طالبان افغانستان طی اظهاراتی ضمن تایید این خبر که طالبان افغانستان برای مقابله با تهدید شاخه خراسان داعش در افغانستان، دسته انتحاری ها را به ارتش اضافه خواهد کرد، افزود: جوخه انتحاری به عنوان یک واحد عمل خواهد کرد.
شایان ذکر است طالبان افغانستان پیش از این نیز در جنگ علیه غرب و ارتش ائتلاف از این چنین عنصاری استفاده کرده است که آنها را "استشهادی" میخواند. اما هنوز مشخص نشده است که امارت اسلامی افغانستان از اعضای این جوخه تنها به عنوان انتحاری استفاده خواهد كرد یا به عنوان نیروی رسمی ارتش؛
بلال کریمی بدون ذکر جزئیات خاطر نشان ساخت که از این جوخه انتحاری برای عملیات های جدید و ویژه استفاده خواهد شد.
ناگفته نماند که داعش خراسان پس از به دست گرفتن کنترل افغانستان توسط طالبان در ماه اوت 2021، عملیات های زیادی انجام داده و در گزارشی، طالبان افغانستان را تنها جنگجویان نیابتی آمریکا خوانده و گفته بود: طالبان جدید تنها برای مقابله با داعش نقاب اسلامی اتخاذ کرده است.

ارسال نظر

 
1