خبر فوری

 
 
درگیری میان نیروهای امنیتی پاکستان و تظاهرات کنندگان معترض به قتل سه راننده بلوچ در نوک کندی
کد خبر :1922515252

15:42 1401/01/29


برچسب ها : ارتش پاکستان, اعتراضات, تظاهرات, چاغی, شهروندان بلوچ, مرز ایران و پاکستان, مرز تفتان, میرجاوه, نوکندی, نیروهای امنیتی پاکستان, نیروهای مسلح پاکستان,

در پی تیراندازی نیروهای ارتش پاکستان به سوی تظاهرات کنندگان معترض به قتل سه راننده بلوچ در منطقه چاغی در مجاورت مرز ایران 8 شهروند دیگر مجروح شدند.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| در پی تیراندازی نیروهای ارتش پاکستان به سوی تظاهرات کنندگان معترض به قتل سه راننده بلوچ در منطقه چاغی در مجاورت مرز ایران 8 شهروند دیگر مجروح شدند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، پس از اقدام ضد انسانی نیروهای ارتش پاکستان در رها نمودن رانندگان خودروهای باربری در وسط صحرای نوک کندی واقع در 130 کیلومتری مرز ایران و جان باختن 3 راننده بلوچ بر اثر شدت تشنگی و گرسنگی، اهالی مناطق مختلف شهرستان چاغی ایالت بلوچستان به تظاهرات علیه نیروهای ارتش پاکستان پرداختند.

علاوه بر آغاز تظاهرات در نقاط مختلف شهرستان چاغی، بازارهای محلی و مغازه های مختلف این شهرستان در اعتراض به اقدام ارتش پاکستان دست به اعتصاب سراسری زدند، تظاهرات کنندگان با سر دادن شعارهایی علیه ارتش پاکستان اعتراض شدید خود به جنایت های ارتش را اعلام داشته و خواستار محاکمه عاملان اقدام ضد انسانی در نوک کندی شدند.

این تظاهرات که از روز پنجشنبه و پس از اقدام ارتش پاکستان در متوقف نمودن نزدیک به 200 خودروی باربری و قتل حمید الله بلوچ آغاز گردید، با مداخله پی در پی ارتش به خشونت کشیده شد.

نیروهای ارتش پاکستان با تیراندازی به سوی تظاهرات کنندگان بلوچ، معترضان را به خاک و خون کشیدند، در نتیجه تیراندازی بی مهابای نیروهای ارتش پاکستان به سوی معترضین دست کم 8 شهروند بلوچ مجروح شدند.

لازم به ذکر است نیروهای ارتش پاکستان روز پنجشنبه با متوقف نمودن نزدیک به 200 خودروی باربری در حوالی منطقه نوک کندی شهرستان چاغی یک راننده بلوچ به نام حمیدالله بلوچ را با تیراندازی به قتل رسانده و با خارج نمودن باتری و افزودن خاک به رادیاتور خودروها تمامی آنان را از کار انداختند و رانندگان را مجبور به پیاده روی در صحرا نمودند.

در حالی که بسیاری از رانندگان موفق شدند پس از پیاده روی چندین ساعته در داخل صحرا راه نجاتی برای رسیدن به نقاط شهری یافتند اما سه راننده به دلیل شدت تشنگی و گرسنگی در میان صحرا جان باختند.

نیروهای ارتش پاکستان روز گذشته نیز تظاهرات کنندگان را به رگبار بستند که در نتیجه این تیراندازی ها نیز 8 تن زخمی شدند.

 

ارسال نظر

 
1