خبر فوری

 
 
درگیری میان نیروهای امنیتی ارتش پاکستان و مبارزان ارتش جمهوری خواه بلوچ در منطقه دیره بگتی
کد خبر :1184187411

12:06 1398/04/22


برچسب ها : ارتش پاکستان, ارتش جمهوری خواه بلوچ, دیره بگتی, نیروهای امنیتی پاکستان,

در درگیری میان نیروهای امنیتی ارتش پاکستان و مبارزان ارتش جمهوری خواه بلوچ چندین تن از نیروهای امنیتی کشته شدند.


 

بلوچستان: به گزارش راز نیوز در درگیری میان نیروهای امنیتی ارتش پاکستان و مبارزان ارتش جمهوری خواه بلوچ چندین تن از نیروهای امنیتی کشته شدند.

سرباز بلوچ سخنگوی ارتش جمهوری خواه بلوچ(BRA) با انتشار بیانیه ای خبر داد: صبح امروز مبارزان ارتش جمهوری خواه بلوچ در حال گشت زنی در منطقه مزارانی از تواقع دیره بگتی با نیروهای امنیتی ارتش پاکستان مواجه شدند و با یکدیگر به درگیری و تیراندازی متقابل پرداختند که نزدیک به ده ساعت به طول انجامید.

وی افزود: در این درگیری شش تن از نیروهای امنیتی به همراه دو جاسوس به نام های فیضا فرزند مهردین و سزی زائی شمبانی کشته و بیش از ده تن دیگر نیز زخمی شدند و سه تن از جنگجویان ارتش جمهوری خواه بلوچ به نام های فادو معروف به توفیق بگتی، هزارو معروف به کجی بگتی و علی خان معروف به دیهو بگتی جان باختند.

وی گفت: این جنگجویان از 15 سال گذشته در حال نبرد برای آزادی بلوچستان هستند، شهید دیهو بگتی به عنوان یکی از فرماندهان ما همواره به مبارزه سرسختانه با دشمنان پرداخته است و در جریان این درگیری نیز توانست با فداکاری و جانفشانی، دیگر جنگجویان ما را نجات بخشد.

سرباز بلوچ در پایان تاکید کرد: ارتش جمهوری خواه بلوچ به تمامی جان باختگان این درگیری درود میفرستد، کسانی که تمام عمر و زندگیشان را برای سرزمین بلوچ و مبارزه برای آزادی آن به خدمت گذاشتند و با تمامی مشکلات در این زمینه مقابله نمودند.

ارسال نظر

 
1