خبر فوری

 
 
درگیری مجدد هند و چین در لداخ شرقی
کد خبر :715803022

13:33 1399/06/18


برچسب ها : ارتش هند, منطقه ی لداخ, هند و چین,

طی درگیری اخیر نظامیان مرزی هند و چین دو طرف به منظور ایجاد ترس یکدیگر و مجبور به عقب نشینی کردن در کنار بلندی شین واقع در پینگونگ تس (جهیل) جنوبی تیراندازی هوایی هشدار آمیز کردند.


دهلی نو: به گزارش راز نیوز| طی درگیری اخیر نظامیان مرزی هند و چین دو طرف به منظور ایجاد ترس یکدیگر و مجبور به عقب نشینی کردن در کنار بلندی شین واقع در پینگونگ تس (جهیل) جنوبی تیراندازی هوایی هشدار آمیز کردند. چین در بیانیه ای ابراز داشت که نیروهای هند تیم گشتی ارتش چین را تهدید کردند که موجب این درگیری شد و نظامیان چین به منظور ایجاد ثبات مجبور به واکنش شدند. چین در ادامه این گزارش اقدامات هند را موجب نقض توافقنامه های دوجانبه خوانده و ابراز داشت که این امر باعث ایجاد سوء تفاهم شده است. این یک تحریک جدی نظامی است. ما از طرف هندی می خواهیم فورا عملیات خطرناک را متوقف کرده، پرسنل خطوط کنترل مرزی را فورا عقب رانده و محدودیت های شدیدی را برای نیروهای خط مقدم اعمال کنند و افرادی را که تیراندازی کرده اند را طی تحقیقات جدی مورد مجازات قرار دهد.

این درحالی است که ارتش هند ادعاهای چین را رد کرده و ابراز داشت: ارتش هند نه توافقنامه را نقض کرده و نه تیراندازی انجام داده است. نظامیان ارتش چین به یکی از پاسگاه های خط مقدم نزدیک شدند که ارتش هند آنها را متوقف کرد و پس از آن نظامیان ارتش چین برای تحریک نیروهای هندی چندین گلوله شلیک کردند. ارتش هند در بیانیه خود اظهار داشت که چین به همراه کشورش، جهان را نیز گمراه می کند و نظامیان هند به هیچ وجه خط کنترل مرزی را عبور نکرده اند.

ارسال نظر

 
1