خبر فوری

 
درگیری لفظی میان اپوزیسیون و ارتش پاکستان
کد خبر :1333639959

19:20 1398/08/11


برچسب ها : اپوزیسیون, ارتش پاکستان, پاکستان, دولت فدرال,

فضل الرحمن رهبر جمعیت علماء اسلام (ف) و بلاول بوتو رئیس حزب مردمی پاکستان روز گذشته طی سخنرانی در اجتماع چند صد هزار نفری تظاهرات کنندگان در اسلام آباد بیان داشتند که دولت باید استعفا دهد و خواستار بی‌طرف بودن ارتش نیز هستیم.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز، فضل الرحمن رهبر جمعیت علماء اسلام (ف) و بلاول بوتو رئیس حزب مردمی پاکستان روز گذشته طی سخنرانی در اجتماع چند صد هزار نفری تظاهرات کنندگان در اسلام آباد بیان داشتند که دولت باید استعفا دهد و خواستار بی‌طرف بودن ارتش نیز هستیم.

 

فضل الرحمن رهبر جمعیت علماء اسلام (ف)

 

فضل الرحمن در ادامه سخنان خود افزود، نخست وزیر تنها دو روز برای استعفا وقت دارد و ارتش پاکستان باید بی‌طرف باشد. وی افزود: ما بیش از این نمی‌توانیم صبر کنیم، ما می‌خواهیم اداره ها را قدرتمند و بی‌طرف ببینیم و خواستار درگیری با اداره ها را نیز نیستیم، اما خواستار بی‌طرف بودن اداره (ارتش) هستیم، تصمیم مردم نهایی شده است و دولت باید استعفا دهد. متحدان تظاهرات خواستار حرکت به سمت منطقه "دی چوک" هستند.

 

بلاول بوتو رئیس حزب مردمی پاکستان PPP
 

بلاول بوتو رئیس حزب مردمی پاکستان PPP نیز روز گذشته طی سخنرانی در این اجتماع بزرگ، گفت: از فضل الرحمن سپاس گذارم که با اتحاد بین اپوزیسیون این پیام را به دولت فرستاد که مردم خواستار سیستم جمهوری هستند، ملت آن سیستم اسلامی و جمهوری را قبول دارد که همگی در سال 1973 طی قانونی تصویب کرده بودیم. ملت پاکستان آن سیستم جمهوری و اسلامی را قبول دارد و از پذیرش سیستم عروسک خیمه شب بازی (دولت فعلی) سرباز می‌زند. من می‌خواهم بدانم که این چگونه سیستم جمهوری است که در انتخابات سال 2018 نه تنها انتخابات شفافی برگزار نشد، بلکه نمایندگان ما را از ایستگاه های جمع آوری آراء خارج کردند و در خارج و داخل ایستگاه ها، ارتش را مامور به نگهبانی کردند، آن سازمانی که وظیفه اش تنها برقراری امنیت بوده، (حاکمان) آنها را مامور به شمارش آراء کرده اند. چنین اعمالی موجب ایجاد اختلاف نظر علیه نهادها و انتخابات می‌شود، چرا باید در انتخابات 2018 برای عمران خان چنین اقداماتی صورت گیرد؟ این ارتش حزب سیاسی خاص یا عمران خان نیست، بلکه ارتش من، شما و هر پاکستانی است و ما خواستار بی‌طرف بودن این نهاد امنیتی هستیم. این چگونه آزادی است که درپی آن نه سیاستمدار، نه مردم و نه خبرنگاران آزادی بیان ندارند؟ همه شما دیدید که همزمان با دولت عمران خان این حمله عظیم علیه کشمیر صورت گرفت، اما با این وجود نخست وزیر با ورود به مجلس ملی از ما سوال می‌کند که چه کنم؟ نخست وزیر ما برای کشمیر تنها سخنرانی کرد، اما ملت پاکستان می‌داند که او (عمران خان) در رابطه با کشمیر اشغالی معامله کرده است و هیچ پاکستانی این معامله را نمی‌پذیرد، هر شهروند پاکستانی تا آخرین نفس خود برای آزادی کشمیر مبارزه خواهد کرد اما این معامله ننگین را نخواهد پذیرفت.

ارتش پاکستان

از طرفی ژنرال آصف غفور سخنگوی ارتش پاکستان امروز (شنبه) در بیانی ابراز داشت که اپوزیسیون باید بداند که ارتش یک نهاد بی‌طرف است. وی افزود، فضل الرحمن نگرانی های خود را به آژانس های ذیربط برساند، مشکلات با به خیابان آمدن و اتهام زدن برطرف نخواهند شد. فضل الرحمن یک سیاستمدار باتجربه ای است که می‌داند چه می‌گوید ، حال میخواهم از او سوال کنم که پیکان اتهامات او به سوی چه کسی است، کمیسیون انتخابات، دادگاه ها و یا ارتش؟ اگر منظور او ارتش بود که اپوزیسیون باید بداند که ارتش یک سازمان بی‌طرف است، ما اعتقاد به اجرا و عمل به قانون داریم. حمایت ما شامل یک دولت منتخب جمهوری می‌شود و تنها برای یک حزب خاص نیست، اگر در رابطه با شفافیت انتخابات نگرانید، باید سوالات تان را به نهاد مربوطه انتقال دهید. ارتش در انتخابات تنها به وظیفه قانونی خود عمل کرده بود. کمیته ای مشترک میان دولت و اپوزیسیون تشکیل شده است، آنها هماهنگی بهتری بایکدیگر دارند، امیدواریم که دوطرف همکاری موفقیت آمیزی بایکدیگر داشته باشند.
سرلشکر آصف غفور در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: ارتش یک سازمان مردمی و بی‌طرفی است که از دولت باتوجه به قانون حمایت می‌کند. در آینده چه خواهد شد، در رابطه با آینده نیز دولت هر تصمیمی که براساس قانون و مقررات اخذ کند، براساس آن اقدامی انجام خواهد گرفت. به هیچ وجه اجازه وارد کردن خدشه به ثبات ملی را نخواهیم داد. ما با قربان کردن جان و مال خود امنیت را در کشور برپا نموده ایم، درحال حاضر نیز در خط کنترل نظامی LOC درگیری جریان دارد، در کشمیر اشغالی نیز ظلم و ستم جریان دارد. قبایل و ملت شجاع با اتحاد با ارتش دو دهه سابق را که توأم با مشکلات بود را به سختی گذرانده اند، عملیات ضد تروریستی "رد الفساد" نیز برای برپایی امنیت کامل همچنان در سرتاسر کشور ادامه دارد، قطعا هیچ آشوبی به نفع کشور نخواهد بود.

ارسال نظر

 
1