خبر فوری

 
 
درگیری شدید میان جیش العدل و شبه نظامیان طالبان افغانستان در منطقه مرزی پاکستان
کد خبر :73117789

10:42 1400/05/17


برچسب ها : آی اس آی, ارتش پاکستان, ایالت بلوچستان, جیش العدل, چاغی, درگیری مسلحانه, سازمان اطلاعات پاکستان, طالبان افغانستان, مرز پاکستان و افغانستان, نوکندی,

اخبار منتشر شده از سوی منابع آگاه حاکی از درگیری شدید میان عناصر گروه تروریستی جیش العدل و شبه نظامیان طالبان افغانستان در منطقه مرزی این کشور واقع در مجاورت منطقه نوکندی شهرستان چاغی ایالت بلوچستان و هلاکت تعداد زیادی از نیروهای دو طرف می باشد.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| اخبار منتشر شده از سوی منابع آگاه حاکی از درگیری شدید میان عناصر گروه تروریستی جیش العدل و شبه نظامیان طالبان افغانستان در منطقه مرزی این کشور واقع در مجاورت منطقه نوکندی شهرستان چاغی ایالت بلوچستان و هلاکت تعداد زیادی از نیروهای دو طرف می باشد.

علی رضا رند روزنامه نگار محلی شهر دالبندین در این خصوص خبر داد: در جریان درگیری میان گروه تروریستی جیش العدل و طالبان افغانستان در منطقه دک این کشور همجوار با منطقه نوکندی شهرستان چاغی پاکستان دو تروریست عضو جیش العدل از جمله برادر سرکرده این گروه تروریستی به هلاکت رسیدند، از سوی دیگر طالبان نیز متحمل تلفات سنگین جانی در جریان این درگیری شده است.

لازم به ذکر است گروه تروریستی جیش العدل خود را به عنوان یک گروه حامی حقوق شهروندان اهل سنت ساکن سیستان و بلوچستان معرفی می کند در حالی که مخفیگاه های آن در پاکستان قرار دارد و بنابر برخی اطلاعات منتشر شده از سوی منابع آگاه این گروه تروریستی در حال همکاری با ارتش و سازمان اطلاعات پاکستان(ISI) می باشد و به نوعی از حمایت آنان برخوردار است.

از سوی دیگر رحمت الله نبیل رئیس اسبق سازمان امنیت ملی افغانستان(NDS) طی سخنانی مدعی شده است علی رغم اختلافات موجود میان گروه جیش العدل و طالبان افغانستان، سازمان اطلاعات پاکستان حدود 600 جنگجوی عضو جیش العدل را به همراه سلاح و تجهیرات جنگی از مناطق دالبندین، نوشکی، ماشکیل و پنجگور برای کمک به طالبان به استان های نیمروز، هرات و فراه افغانستان اعزام نموده است.

گفتنی است بنابر گفته منابع آگاه چندی پیش اختلافاتی میان گروه تروریستی جیش العدل و طالبان افغانستان به وجود آمده بود و نشست مشترکی برای حل اختلافات میان دو گروه منعقد گردید، اما پس از گسترش نزاع دو طرف به درگیری با یکدیگر پرداختند.

ارسال نظر

 
1