خبر فوری

 
 

 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | پس از لغو ممنوعیت حزب تحریک لبیک پاکستان حزب دیگری به نام اهل سنت و الجماعت (سپاه صحابه سابق) از دولت پاکستان خواستار لغو ممنوعیت شد.

اورنگزیب فاروقی رئیس مرکزی گروه تروریستی اهل سنت والجماعت (سپاه صحابه) با لحنی تهدید آمیز گفته است که اگر دولت پاکستان این ممنوعیت را لغو نکند، آنها مجبور به اعتراضات و ایجاد هرج و مرج های زیان بار و ظالمانه علیه دولت و مردم بی گناه خواهند شد.

لازم به ذکر است، هنگامی که حزب تحریک لبیک پاکستان با فشار هایی که به دولت این کشور وارد آورد و به هدف خود یعنی خارج شدن از لیست ممنوعه رسید تحلیل گران سیاسی این کشور احتمال درخواست حزب های ممنوعه دیگر را برای لغو ممنوعیت از دولت پاکستان را بیان کرده بودند.

شایان ذکر است گروه تکفیری تروریستی سپاه صحابه یکی از نتایج ترویج تفکر سلفی تکفیری در دوران ژنرال ضیاء الحق فرمانده اسبق ارتش پاکستان است. این گروه در دوران اقتدار خود فعالیت های گسترده ای علیه شیعیان پاکستان از جمله ترور، حملات انتحاری، حملات انفجاری و تکفیر انجام داده است. اما پس از فشارهای خارجی پاکستان تصمیم گرفت این گروه را ممنوعه اعلام کند که پس از مدتی این گروه با اسم جدید اهل سنت و الجماعت ظاهر شد، این اسم جدید باعث شد تا اقدامات تروریستی این گروه به طور قابل توجهی کاهش یابد و بیشتر در راستای تکفیر و ایجاد تفرقه میان شیعه و سنی و نا امن کردن فضای اتحاد بین مذاهب گام بردارد. همچنین اهل سنت و الجماعت یا همان سپاه صحابه تنها با تغییر اسم توانست به بخش امور سیاسی پاکستان نیز وارد شده و در بسیار از شهر ها با معرفی نامزدهای انتخاباتی، در انتخابات شرکت کند.

ارسال نظر

 
1