خبر فوری

 
 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| نهمین جلسه کارگروه کریدور اقتصادی پاکستان-چین (سی پیک) با محوریت حفاظت و امنیت سی پیک مورخ 20 شهریور در سفارتخانه چین در اسلام آباد برگزار شد.

گفتنی است این نشست به طور مشترک به ریاست سیف انجم دبیر ویژه وزارت کشور پاکستان و مدیر کل وزارت امنیت عمومی چین برگزار شد.

در این نشست طرفین ضمن آنکه توافق کردند به طور مشترک با برنامه های عناصر متخاصم جهت تضمین امنیت شهروندان چینی و پروژه های سی پیک در پاکستان از طریق تلاش های متقابل مقابله کنند، تاکید شد که تضمین ایمنی و امنیت پروژه های سی پیک در پاکستان در پیشبرد روابط دوجانبه اهمیت زیادی دارد .

این مجمع از ابتکارات دولت پاکستان، تلاش های انجام شده برای اطمینان از ایمنی پروژه ها و پرسنل چینی در پاکستان و ردیابی کسانی که اتباع چینی را هدف قرار می دهند، قدردانی کرد. از طرفی توافق شد تا به منظور گسترش بیشتر تلاش های مشترک متقابل، اقدامات اصولی انجام گیرد که این امر شامل افزایش همکاری های بیشتر میان نهاد های مجری قانون و ارتقاء توانایی آنها، می شود.

شایان ذکر است کریدور اقتصادی پاکستان-چین (سی پیک) با مقاومت شبه نظامیان مسلح آزادی طلب بلوچ مواجه است. سی پیک و پروژه های زیر مجموعه آن از چند سال گذشته با حملات متعددی از سوی شبه نظامیان تجزیه طلب مسلح بلوچ مواجه هستند. به همین دلیل براساس گزارش منابع، وزارت خارجه چین از پاکستان درخواست کرده است تا به منظور حفاظت از پروژه های سی پیک و اتباع چینی فعال در پاکستان به این کشور اجازه دهد تا یک آژانس امنیتی حفاظتی چینی داخل پاکستان فعالیت کند. هرچند اسلام آباد این درخواست چین را رد کرده است اما متخصصان بر این باورند که پکن برای حفظ منافع و اتباع خود در پاکستان به این درخواست خود پافشاری و تاکید خواهد کرد.

ارسال نظر

 
1