خبر فوری

 
درخواست پاکستان برای اخراج نواز شریف از انگلیس طی دیدار شیخ رشید احمد با کمیساریای عالی انگلیس
کد خبر :2057850098

14:32 1400/02/02


برچسب ها : پاکستان و انگلیس, شیخ رشید احمد, وزیر کشور پاکستان, کریستین ترنر, کمیساریای عالی انگلیس,

شیخ رشید احمد وزیر کشور پاکستان طی دیدار با کریستین ترنر کمیساریای عالی انگلیس، از مقام انگلیس خواست تا نواز شریف نخست وزیر اسبق را اخراج کنند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| شیخ رشید احمد وزیر کشور پاکستان طی دیدار با کریستین ترنر کمیساریای عالی انگلیس، از مقام انگلیس خواست تا نواز شریف نخست وزیر اسبق را اخراج کنند. شیخ رشید اظهار داشت که درحال حاضر پاسخ مثبتی در این خصوص از سوی انگلیس نیامده است.

براساس گزارش منتشر شده از بخش رسانه ای وزارت کشور پاکستان، طی دیدار وزیر کشور پاکستان با کمیساریای عالی انگلیس علاوه بر تعاملات دوطرفه در خصوص امور مورد علاقه دوجانبه نیز گفتگو انجام شده است. براساس این بیانیه، در این نشست پیشرفت در توافق نامه های استرداد مجرمان بررسی شد و توافق شد تا این معاهدات هرچه سریعتر کامل شوند. همچنین در زمینه بازگشت احتمالی نواز شریف رهبر حزب مسلم لیگ (ن) نیز گفتگو صورت گرفت.

در اعلامیه آمده است که وزیر کشور پاکستان در این بین با مطرح کردن مسئله قرار دادن پاکستان در فهرست قرمز توسط انگلیس، گفت: این امر باعث ایجاد نگرانی در جامعه پاکستانی مقیم انگلیس شده است، درحالیکه روند رشد کرونا در دیگر کشور ها فزاینده است، قرار دادن پاکستان در فهرست قرمز تبعیض آمیز است.

کمیساریای عالی انگلیس در این دیدار اظهار داشت که اقدام انگلیس عملی تبعیض آمیز نبوده و مطابق با اوضاع است، تعداد مسافران از پاکستان به انگلیس بیش از بقیه کشورها است و آمار مبتلایان به کرونا میان این مسافران به طرز نگران کننده ای بالا است، به دلیل بالا بودن این آمار پاکستان را در فهرست قرمز قرار داده ایم.

ارسال نظر

 
1