خبر فوری

 
 
درخواست پاکستان از سازمان ملل متحد برای میانجیگری جهت پایان تنش ها میان ایران و آمریکا
کد خبر :197083258

09:57 1398/10/18


برچسب ها : ایران و آمریکا, پاکستان و آمریکا, پاکستان و ایران, پایگاه های آمریکایی, سپاه قدس, شاه محمود قریشی, عین الاسد, وزیر امور خارجه پاکستان,

پاکستان خواهان ثبات و امنیت پایدار در منطقه است و برای حفظ آن به تلاش‌های خود ادامه خواهد داد، پاکستان خواهان آغاز هیچ‌گونه جنگ جدید در منطقه نیست زیرا منطقه قابلیت آغاز جنگ جدید را ندارد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| پاکستان از سازمان ملل متحد خواستار دخالت سازمان ملل متحد جهت پایان تنش‌ها میان ایران و آمریکا شد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، در پی حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد آمریکا در عراق در نخستین گام از انتقام سخت، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در گفتگو با یکی از شبکه‌های دولتی پاکستان اظهار داشت: پاکستان خواهان ثبات و امنیت پایدار در منطقه است و برای حفظ آن به تلاش‌های خود ادامه خواهد داد، پاکستان خواهان آغاز هیچ‌گونه جنگ جدید در منطقه نیست زیرا منطقه قابلیت آغاز جنگ جدید را ندارد.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص گسترش تنش میان ایران و آمریکا بر لزوم دخالت و میانجیگری سازمان ملل متحد جهت پایان دادن به تنش‌ها میان دو کشور تأکید کرد.

لازم به ذکر است در پی ترور سردار قاسم سلیمانی توسط رژیم تروریستی آمریکا سکوت مقامات پاکستان توسط افکار عمومی و شخصیت‌های سیاسی و مذهبی مورد انتقاد شدید قرار گرفت، به صورتی که شاه محمود قریشی روز گذشته در نشست علنی مجلس سنای پاکستان با شرح مواضع و دیپلماسی دولت پاکستان در قبال تنش میان ایران و آمریکا اظهار داشت: پاکستان به هیچ کشوری اجازه استفاده از خاک خود علیه کشور ثالث را نخواهد داد و ما در کنار هیچ کدام از طرف‌های درگیر حضور نخواهیم یافت.

قریشی افزود: پاکستان در خصوص استقلال و خودمختاری خود هیچ‌گونه معامله و سازش را انجام نخواهد داد و ما حامی استفاده از قدرت و عملیات یک‌طرفه نخواهیم بود.

 

 

 

ارسال نظر

 
1