خبر فوری

 
 
درخواست پارلمان اروپا از فرانسه و اتحادیه اروپا در خصوص تحریم فعالیت های تروریستی پاکستان
کد خبر :541310961

16:06 1399/08/03


برچسب ها : اتحادیه اروپا, بنگلادش, پارلمان اروپا, پاکستان و اروپا, تروریست, تروریسم, جامو و کشمیر, حمله, فرانسه, قتل, نسل کشی, هند,

نمایندگان مجلس اروپا در نامه ای مکتوب از فرانسه و اتحادیه اروپا خواستار اعمال محدودیت و تحریم علیه فعالیت های تروریستی پاکستان شدند.


اروپا: به گزارش راز نیوز| نمایندگان مجلس اروپا در نامه ای مکتوب به امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه، چارلز میشل رئیس شورای اروپا و آرسولا ون دو لین رئیس کمیسیون اروپا همزمان با 73 مین سالروز حمله قبایلی سهمگین پاکستان به جامو و کشمیر، ضمن ابراز نگرانی از فعالیت های در جریان تروریستی در پاکستان، اعضای پارلمان اروپا : ریچارد کازرنیکی، چهلوی ماریتیسلو و جیانا گارسیا خواستار ممنوعیت اقدامات تروریستی دولت پاکستان شدند.

در نامه گفته شد که ما از دولت فرانسه و اتحادیه اروپا درخواست می کنیم تا تحریم ها علیه اقدامات تروریستی پاکستان را اجرایی کنند. فرانسه، اروپا و جهان نمی توانند اجازه دهند یک فرد دیگر نیز که در سایه تروریسم زندگی می کند، کشته شود. در نامه همچنین گفته شده است که پاکستان از زمان تاسیس در 14 اوت 1947 برابر 21 مهر 1326، تروریسم شدیدی را در جهان بوجود آورده است.

اعضای پارلمان اروپا اظهار داشتند که پاکستان هرساله 27 اوت را به دلیل ورود ارتش هند به جامو و کشمیر به عنوان "روز سیاه" برگزار می کند، درحالیکه حقیقت این است که ارتش هند وقتی به این ایالت وارد شد که حاکمان این کشور به طور قانونی الحاق این ایالت را برای ادغام با هند امضاء کردند، درحالیکه پاکستان با این اقدام خود می خواهد حمله قبایلی خود در 22 اوت سال 1947 به جامو و کشمیر را بپوشاند. طی این حمله 35 هزار کشمیری مسلمان، سینگ و هندو کشته شدند و هزاران زن و دختر مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفتند. همچنین در این نامه به قتل عام شهروندان پاکستان شرقی (بنگلادش) نیز اشاره شده است که ارتش پاکستان به همراه شبه نظامیان اسلامی زیر نظر ارتش، بین 300 هزار تا 3 میلیون افراد را به قتل رساندند و 200 تا 400 هزار زن بنگالی را هدف آزار و اذیت های جنسی قرار دادند. بنگلادش همچنان منتظر اجرای عدالت در سطح بین المللی در زمینه نسل کشی پذیرفته شده است.

اعضای پارلمان همچنین به حملات نیویورک در 11 سپتامبر 2001 نیز اشاره کرده و گفتند که جشن این حملات در پاکستان برگزار شد، و پاکستان به طراح این عملیات های تروریستی (اسامه بن لادن) در کشورش پناه داد؛ اعضا همچنین اظهار داشتند که عمران خان نخست وزیر پاکستان 25 مه سال جاری طی سخنرانی در پارلمان پاکستان، ضمن عرض ارادت نسبت به اسامه بن لادن، وی را شهید عنوان کرد. همچنین 7 ژانویه 2015 برابر 17 دی 1393 به دفاتر مجله چارلی در پاریس حمله شد که درپی آن 12 تن از افراد بیگناه کشته شدند و 25 سپتامبر 2020 برابر 4 مهر 1399 نیز حمله ای دیگر رخ داد که جشن های این حملات نیز در پاکستان برگزار شدند. پاکستان بار دیگر توسط گروه ویژه اقدام مالی به دلیل پولشویی و تامین مالی تروریسم در فهرست خاکستری قرار گرفت، زیرا همچنان به تامین مالی تروریسم ادامه داده و وظایف خود برای مهار آن را به خوبی انجام نداده است.

در نامه گفته شد که پاکستان مورخ 22 اوت 1947 طی حمله ای سهمگین به جامو و کشمیر، ضمن قتل و غارت، وقایع هولناک زیادی انجام داده است، مهاجمان طی محاصره شهر بارامولا، هزاران مرد، زن و کودک را قتل عام کردند.

گفتنی است بنیاد مطالعات آسیای جنوبی اروپایی AFSAS طی یکی از تحلیلی های اخیر خود در مورد حمله به جامو و کشمیر، مورخ 22 اوت زمانیکه عملیات "گلمرگ" آغاز شد را "سیاه ترین روز" تاریخ عنوان کرده و گفت: طی حملات قبایلی، بین 35 تا 40 هزار نفر کشته شدند، شکی نیست که طراح این عملیات ها، بزرگ ترین دشمنان مردم کشمیر بودند.  

ارسال نظر

 
1