خبر فوری

 
 
درخواست همکاری سازمان ISI پاکستان از تحریک طالبان پاکستان علیه نظامیان هند و آمریکا
کد خبر :2122531642

15:25 1399/06/19


برچسب ها : احسان الله احسان, تحریک طالبان پاکستان, جامو و کشمیر, جنبش طالبان پاکستا, هند و پاکستان,

خبرگزاری هندی "هند سماچار" در گزارشی از افشاگری اخیر احسان الله احسان سخنگوی سابق تحریک طالبان پاکستان در زمینه نحوه عملکرد ارتش و سازمان ISI پاکستان برای هدف قرار دادن نیروهای نظامی هند و آمریکا با استفاده از گروه های تروریستی خبر داد .


دهلی نو: به گزارش راز نیوز| خبرگزاری هندی "هند سماچار" در گزارشی از افشاگری اخیر احسان الله احسان سخنگوی سابق تحریک طالبان پاکستان در زمینه نحوه عملکرد ارتش و سازمان ISI پاکستان برای هدف قرار دادن نیروهای نظامی هند و آمریکا با استفاده از گروه های تروریستی خبر داد و افزود: وی این اظهارات را روز شنبه در گفتگو با گاردین بیان کرده است که سازمان امنیتی پاکستان ISI از طالبان درخواست مبارزه علیه هند همچون لشکر طیبه و جیش محمد در کشمیر را کرده بود.

طبق گزارش خبرگزاری هند، احسان الله ابراز داشت: سال 2011 هنگامی که در حال قدم زدن در بازار وزیرستان شمالی بودم، تماسی از سوی معاون مولانا ولی الرحمن محسود رهبر تحریک طالبان پاکستان با من گرفته شد و پس از دیدار با من در بازار، ابراز داشت که مولانا ولی خواستار ملاقات است. معاون مولانا ابراز داشت که امیر حکیم الله محسود نیز می آید تا حق را ادا کند. لطیف محسود بازوی راست حکیم الله تنها 5 دقیقه قبل از رسیدن به محل نشست، با احسان الله تماس گرفت و ابراز داشت که بنابر دلایل امنیتی این اجلاس به تعویق افتاده است. با برگزاری نشست به احسان الله احسان نامه کتبی نوشته شده ژنرال شجاع پاشا رئیس سازمان ISI به مولانا ولی الرحمن نشان داده شد. در این نامه نوشته شده بود که اگر تحریک طالبان پاکستان مبارزه با پاکستان را لغو کند، پاکستان در نجات از نیروهای ناتو در افغانستان آنها را کمک می کند و کمک های مالی و نظامی نیز در اختیارشان قرار خواهد داد. تی تی پی و پاکستان پس از بر طرف کردن سوء تفاهم ها، در زمینه اخراج آمریکا و ناتو از افغانستان همکاری کنند. پاشا در ادامه نامه خود با اشاره به عملیات ها در هند و بویژه کشمیر ابراز داشت که اجداد رحمن برای آزادی کشمیر جنگیدند زیرا حس میهن دوستی داشتند. وی از رحمن خواست تا در جنگ کشمیر با سازمان علیه کفار جهاد کند. پاکستان با وجود فشار های بین المللی از گروه های درحال جنگ در کشمیر حمایت می کند زیرا برای پاکستان می جنگندند. احسان الله احسان ابراز داشت که در پایان این نشست تصمیم بر عدم پذیرش پیشنهاد آی اس آی پاکستان و ادامه جگ مسلحانه برای نظام اسلامی در پاکستان اتخاذ شد. گفتنی است احسان الله احسان در سال 2012 در حمله به ملاله یوسف زئی و سال 2014 در حمله مسلحانه به مدرسه نظامی دست داشت.

ارسال نظر

 
1