خبر فوری

 
 
درخواست نخست وزیر پاکستان از سازمان ملل متحد برای تشکیل پرونده ارتکاب جرایم جنگی علیه هند
کد خبر :615468947

16:06 1400/07/03


برچسب ها : اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل, ارتش هند, پاکستان و هند, حزب بی جی پی, عمران خان, نارندرا مودی, نخست وزیر پاکستان, کشمیر هند,

عمران خان نخست وزیر پاکستان در سخنانی خواستار تشکیل پرونده قضایی علیه هند به دلیل ارتکاب جرایم جنگی شد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| عمران خان نخست وزیر پاکستان در سخنانی خواستار تشکیل پرونده قضایی علیه هند به دلیل ارتکاب جرایم جنگی شد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، نخست وزیر پاکستان در سخنرانی مجازی خود خطاب به شرکت کنندگان در مجمع عمومی سازمان ملل متحد اظهار داشت: جهان در حال حاضر با سه چالش بزرگ شیوع کرونا، بحران اقتصادی و تغییرات اقلیمی روبرو است. برای مقابله با این چالش ها ما نیازمند همکاری مشترک و اتحاد بر اساس ارزش های انسانی هستیم.

وی افزود: پاکستان تا میزان قابل توجهی موفق به کنترل شیوع ویروس کرونا شده است، همکاری مشترک، اعمال محدودیت های هوشمند مهمترین محور برنامه ریزی های ما برای مقابله با کرونا است.

نخست وزیر پاکستان با اشاره به پولشویی در سطح دنیا خاطرنشان کرد: فساد مالی و پولشویی باعث افزایش فاصله طبقاتی میان قشرهای مرفه و پایین دست جامعه در سطح دنیا شده است، ثروت کشورهای در حال توسعه در حال انتقال به خارج است که تاثیرات منفی را به همراه دارد، وجود پولشویی ارز ملی کشورهای فقیر جهان را تحت تاثیر قرار داده است و باید چارچوب جامع و موثر برای مقابله با انتقال غیر قانونی اموال و دارایی ها تهیه و تدوین گردد.

وی در ادامه اظهارات خود با اشاره به افزایش موج اسلام هراسی در سطح جهان اظهار داشت: ما باید به صورت مشترک با اسلام هراسی مقابله نماییم و هماهنگی میان مذاهب مختلف را توسعه و گسترش دهیم. پس از حادثه یازده سپتامبر برخی از گروه ها و عناصر تروریسم را با اسلام گره زدند، سازمان ملل متحد باید برای رایزنی های برای متوقف نمودن اسلام هراسی را آغاز نماید.

عمران خان در خصوص وضعیت منطقه جامو و کشمیر تحت کنترل هند تصریح کرد: رهبران ارشد کشمیر به بند و زنجیر کشیده شده اند و تعداد 13 هزار جوان و نوجوان کشمیری به صورت غیر قانونی تحت بازداشت قرار گرفتند و صدها هزار کشمیری نیز فراتر از قانون به قتل رسیده اند. باید پرونده قضایی ارتکاب جرایم جنگی علیه هند تشکیل گردد.

وی افزود: هند حتی پیکر سید علی گیلانی رهبر کشمیری را ضبط نمود و اجازه تدفین پیکر وی را نداد، مجمع عمومی سازمان ملل باید خواستار تدفین پیکر سید علی گیلانی در قبرستان شهدا شود.

نخست وزیر پاکستان گفت: ابتلای هند به جنون جنگی باعث اختلال در روابط دیرینه و سنتی میان پاکستان و هند شده است، حزب بی جی پی و آر اس اس در حال تلاش برای اجرای نظریه فاشیستی خود در هند هستند.

ارسال نظر

 
1