خبر فوری

 
 
درخواست مجدد آمریکا از پاکستان برای اقدامات بیشتر جهت مبارزه با تروریسم
کد خبر :861256273

11:33 1397/12/22


برچسب ها : پاکستان, جیش محمد, مائیک پمپئو, وزیر امور خارجه آمریکا,

در پی تلاش برای درج نام مسعود اظهر سرکرده گروه تروریستی جیش محمد در فهرست تروریست های بین المللی، آمریکا بر تشدید و تسریع مبارزه با تروریسم توسط پاکستان تاکید کرد.


 

واشنگتن: به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری اردو پوینت، در پی تلاش برای درج نام مسعود اظهر سرکرده گروه تروریستی جیش محمد در فهرست تروریست های بین المللی، آمریکا بر تشدید و تسریع مبارزه با تروریسم توسط پاکستان تاکید کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری آمریکایی، مایک پمپئو وزیر امور خارجه ایالات متحده در دیدار با ویجی گوکیل معاون وزیر امور خارجه هند با اقدام فوری برای مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

طبق اعلام دفتر وزارت خارجه آمریکا، متن قطعنامه مذکور امروز در شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه خواهد شد، اما با این حال چین به عنوان عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل معتقد است حل اساسی مسائل پاکستان و هند تنها از طریق مذاکره و گفتگو امکان پذیر خواهد بود.

لو کانگ سخنگوی وزارت خارجه چین در پاسخ به سوالی در خصوص موضع چین در این باره از جامعه جهانی خواست ضمن پرداختن به این موضوع، کشمیر را نیز مورد توجه قرار دهند.

وی افزود: موضع چین درباره تحریم هرگونه گروه تروریستی بسیار واضح و روشن است و پایبند به قوانین کمیته تحریم 1267 است، چین با نگرش مسئولانه نسبت به این موضوع بر اساس ضوابط و قوانین کمیته تحریم تروریسم عمل نموده است، تنها از طریق مذاکره و گفتگو میتوان راه حل اساسی برای پایان دادن به مسائل را تلاش نمود.

طبق اعلام منابع دیپلماتیک در واشنگتن آمریکا قصد دارد با همراهی بریتانیا و فرانسه، این قعطنامه علیه گروه تروریستی جیش محمد را به تصویب شورای امنیت سازمان ملل متحد برساند.

ارسال نظر

 
1