خبر فوری

 
 
درخواست لغو شکایت های درج شده علیه رهبران شیعه طی نشست گروه رهبران قبایل طوری و بنگش
کد خبر :1852292942

16:57 1399/04/17


برچسب ها : پاراچنار, سنی, شیعه,

رهبران قبایل طوری و بنگش به همراه علمای شیعه طی نشستی در حسینیه مرکزی شهر پاراچنار مرکز استان کرم، گفتگویی بر محوریت وضعیت نابسامان منطقه در مورد اشغال اراضی و لغو شکایت های درج شده علیه رهبران قبایل و علمای شیعه، انجام دادند.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| حجت الاسلام شیخ فدا حسین مظاهری سخنران مسجد جامع پاراچنار، حاجی سردار حسین رئیس انجمن حسینیه، دستیاران محلی و جوانان و نمایندگان و رهبران احزاب سیاسی و رهبران قبایل طوری و بنگش به همراه علمای شیعه طی نشستی در حسینیه مرکزی شهر پاراچنار مرکز استان کرم، گفتگویی بر محوریت وضعیت نابسامان منطقه در مورد اشغال اراضی و لغو شکایت های درج شده علیه رهبران قبایل و علمای شیعه، انجام دادند. رهبران طی سخنرانی های خود ضمن اعلام این که قبایل طوری از روز نخست محب وطن بوده و قربانیان با ارزشی در این زمینه اهدا کرده اند، گفتند: مردم شیعه همواره در کنار ارتش و دولت بودند، اما با این وجود نیز نه تنها تاکنون مسائل قبایل طوری و بنگش حل نشده، بلکه مشکلات جدیدی برای این قبایل بوجود می آورند. رهبران ضمن اعلام نگرانی از درج شکایت و دستگیری رهبران شیعه درپی درگیری پیش آمده در هفته پیشین در زمینه اراضی، گفتند: درحالیکه شروع کننده جنگ قبایل مقابل و سنی بوده و آنها علیه نیروهای نظامی تیراندازی کردند، با این وجود درج شکایت نامه ها و تلاش برای دستگیری رهبران شیعه اقدامی نگران کننده است که باید هرچه سریعتر این شکایت ها لغو شوند.

گفتنی است پس از آتش بس درپی درگیری مسلحانه میان قبایل در پاراچنار، نیروی پلیس محلی ضمن درج شکایت نامه هایی علیه پنج تن از شخصیت های برجسته پاراچنار، سعی به دستگیری این افراد کردند. طبق گزارش مردم، نیروی پلیس با درج شکایت نامه جانب گرا، اقدام غیر عادلانه ای را مرتکب شده است. گفتنی است، قرار است هیئتی متشکل از رهبران قبایل، طی دیدار با مقامات دولت، در زمینه پایان دادن به مشکلات، گفتگو خواهند کرد.  

ارسال نظر

 
1