خبر فوری

 
درخواست علامه سبزواری از دولت فدرال جهت صدور ابلاغیه احیای تحریک جعفریه
کد خبر :1784921446

13:53 1400/08/18


برچسب ها : تحریک جعفریه پاکستان, دولت فدرال پاکستان, سازمان های ممنوعه, شورای علمای شیعه, شیعه, شیعیان پاکستان, گروه ممنوعه, گروه های ممنوعه,

سید سبطین حیدر سبزواری رهبر بخش پنجاب شمالی شورای علمای شیعه پاکستان با استناد به تصمیم دیوان عالی کشور مورخ نوامبر سال 2016 میلادی، از دولت فدرال خواست تا ابلاغیه احیای تحریک جعفریه پاکستان را صادر کند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سید سبطین حیدر سبزواری رهبر بخش پنجاب شمالی شورای علمای شیعه پاکستان ضمن درخواست صدور ابلاغیه احیای تحریک جعفریه از دولت فدرال پاکستان با استناد به تصمیم دیوان عالی کشور مورخ نوامبر سال 2016 میلادی، افزود: قاضی ارشد ظهیر جمالی به درخواست علامه سید ساجد علی نقوی (یکی از رهبران شیعه پاکستان) حکم احیای تحریک جعفریه پاکستان TJP را صادر کرده بود، اما دولت با عدم صدور ابلاغیه احیا، به همراه توهین به دیون عالی، نشان داد که قربانی دورویی و نفاق است. وی در ادامه با ناشایست خواندن رفتار دولت با این تحریک، اظهار داشت ما را مجبور می کنند که همان مسیر تحریک لبیک را درپیش گیریم، زیرا دولت و هیئت حاکمه به جای درک زبان قانون و عدالت، تنها زبان زور و چماق را می فهمند.

وی در ادامه اظهارات خود با اشاره به روند درگیری شدید میان تحریک لبیک و دولت فدرال پاکستان که در نهایت منجر به جان باختن چند نیروی پلیس شد و بیان اینکه دولت فدرال با اتهامات سنگین چون تامین مالی از هند تحریک لبیک را هدف قرار داد اما سپس با مداخلت قدرت های مخفی این هرج و مرج خوابید، گفت: اینهایی که کشور را به این وضعیت شورش و آشوب دچار کردند در نهایت توانستند ممنوعیت اعمال شده علیه خود را برطرف کنند اما تحریک جعفریه پاکستان که همواره مسالمت آمیز عمل کرده است در دوران حاکمیت ژنرال پرویز مشرف با ممنوعیت مواجه شد و با وجود دستور دیوان عالی، همچنان ابلاغیه احیای آن از سوی دولت فدرال صادر نشده است.

علامه سید سبزواری خاطر نشان کرد که این محدودیت غیرقانونی به درخواست سید ساجد نقوی توسط دیوان عالی در نوامبر 2016 میلادی برطرف شد، اما تاکنون ابلاغیه احیای این تحریک از سوی دولت صادر نشده است. وی با اشاره به مذاکرات پاکستان با تحریک طالبان پاکستان، گفت: اکنون که مذاکرات با تحریک طالبان پاکستان، قاتل 80 هزار پاکستانی از جمله پرسنل نظامی و امنیتی، موفقیت آمیز گزارش شده است، می توان حدس زد که تلاش برای وارد کردن گروه های تروریستی به دایره سیاسی ملی جریان دارد. خوب چرا این چنین است؟ ما به دنبال پاسخ به این سوال و احیای تحریک جعفریه پاکستان هستیم.  

ارسال نظر

 
1