خبر فوری

 
 
درخواست عربستان سعودی در زمینه استعفای شاه محمود قریشی از پاکستان
کد خبر :1554727842

18:37 1399/05/20


برچسب ها : پاکستان و عربستان سعودی,

رضوان رضی روزنامه نگار ارشد پاکستان مدعی است که عربستان سعودی پس از سخنان تند و تیز شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان، از اسلام آباد درخواست استعفای این وزیر را کرده است.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| رضوان رضی روزنامه نگار ارشد پاکستان مدعی است که عربستان سعودی پس از سخنان تند و تیز شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان، از اسلام آباد درخواست استعفای این وزیر را کرده است. وی در ادامه پیام تویتری خود به نقل از منابع، نوشت: عربستان سعودی خواهان قربانی قریشی از دولت پاکستان است. حال باید دید که او قربانی می شود یا مورد عفو قرار می گیرد.

لازم به ذکر است وزیر امور خارجه پاکستان چند روز گذشته طی ایراد سخنرانی در گفتگو با شبکه داخلی، انتقاد تند و تیزی از عربستان سعودی در مورد عدم ایفای نقش مهم در زمینه کشمیر را کرد که هرچند در ظاهر این سخنرانی تاثیر خاصی نداشته است، اما در پشت پرده موضوع برخلاف ظاهر، اتفاقاتی درحال رخ دادن است. مقامات پاکستان از خشم دولت سعودی بیمناک اند و به همین دلیل طاهر محمود اشرفی رئیس شورای علمای پاکستان که از افراد بسیار نزدیک به خانواده سلطنتی است امروز به عربستان سعودی رسیده است.

 

از طرفی سلمان غنی رئیس امور سیاسی "دنیا نیوز" و سردبیر گروه اجرایی روزنامه "دیلی دنیا" در رابطه با علت سرد شدن روابط دیپلماتیک میان پاکستان و عربستان سعودی، گفت: یکی از مهمترین دلایل نگرانی های روز افزون ایالات متحده آمریکا در مورد روابط روز افزون بین پاکستان و چین است. آمریکا می خواهد از طریق عربستان سعودی به پاکستان فشار آورد، درحالیکه گویی نمی دانند که بازی منطقه ای تغییر یافته است.

ارسال نظر

 
1