خبر فوری

 
 
درخواست صندوق بین المللی پول از دولت پاکستان برای افزایش مالیات بر درآمد
کد خبر :2087892927

10:03 1397/09/25


برچسب ها : IMF, پاکستان, صندوق بین المللی پول,

صندوق بین المللی پول(IMF) ، خواستار اقدام پاکستان برای افزایش مالیات بر درآمد در قبال اعطای بسته کمک مالی شد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری دان، صندوق بین المللی پول(IMF) ، خواستار اقدام پاکستان برای افزایش مالیات بر درآمد در قبال اعطای بسته کمک مالی شد.

بر اساس اعلام منابع آگاه، صندوق بین المللی پول از دولت پاکستان خواستار اقدام برای دریافت 160 میلیارد روپیه مالیات برای ثبات نظام مالیاتی پاکستان شد.

از سوی دیگر هیئت فدرال درآمد(FBR) پاکستان برآورد نموده است اگر تنها 1.1 درصد  به مالیات میزان تولید ناخالص داخلی افزوده گردد، میزان سرانه مالیات 400 الی 500 میلیارد روپیه افزایش خواهد یافت.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی دان، چنانچه اقداماتی از این قبیل صورت گیرد، میزان نسبت مالیات و تولید ناخالص داخلی 13.9 درصد خواهد بود.

پاکستان میزان کسری بودجه خود در پایان سال مالی 19-2018 را 5.6 درصد اعلام کرده است در حالی که صندوق بین المللی پول، کمتر از این میزان را خواستار است.

در گذشته برنامه مالی ارائه شده از سوی صندوق بین المللی پول(IMF)، با توجه به میزان کسری بودجه تعیین گردیده بود و در آن دولت مختار بود در خصوص اقدامات مربوطه برای دستیابی به اهداف خود تصمیم گیری نماید، که افزایش سرانه درآمد و کاهش هزینه ها بخشی از آن اقدامات بود.

اما در حال حاضر صندوق بین المللی پول، خواستار تعیین اهداف سالانه از سوی پاکستان شده است که بر اساس آن پاکستان باید با افزایش مالیات، میزان تولید ناخالص داخلی خود را تا خرداد 98 به میزان 0.4 درصد، تا خرداد 99 به میزان 1.1 درصد و تا خرداد 1400 نیز تولید ناخالص داخلی را به میزان 1.2 درصد برساند.

علاوه بر این، صندوق بین المللی پول(IMF) خواستار اقدامات برای افزایش درآمدهای ایالات مختلف پاکستان و افزایش میزان مالیات از 1.1 درصد تا 1.5 درصد شده است.

ارسال نظر

 
1