خبر فوری

 
 
درخواست دهلی نو از اسلام آباد برای تجدید نظر در تصمیم کاهش سطح روابط دیپلماتیک
کد خبر :415122598

13:10 1398/05/17


برچسب ها : پاکستان و هند, خط مرزی پاکستان و هند, مرز هند و پاکستان,

وزارت خارجه هند با بیان اینکه موضوع کشمیر یک موضوع داخلی هند است، از اسلام آباد درخواست نموده است در تصمیم خود برای کاهش سطح روابط دیپلماتیک و تعلیق مناسبات تجاری خود با هند تجدید نظر نماید.


 

دهلی نو: به گزارش راز نیوز پس از تصمیم دولت پاکستان برای کاهش سطح روابط دیپلماتیک و اخراج سفیر هند از پاکستان، دهلی نو خواستار تجدید نظر پاکستان در این تصمیم شده است.

بر اساس جزئیات منتشر شده از سوی یک خبرگزاری رسمی هند، وزارت خارجه هند با بیان اینکه موضوع کشمیر یک موضوع داخلی هند است، از اسلام آباد درخواست نموده است در تصمیم خود برای کاهش سطح روابط دیپلماتیک و تعلیق مناسبات تجاری خود با هند تجدید نظر نماید.

وزارت خارجه هند ابراز داشت: موضوع پایان دادن ماده 370 قانون اساسی، موضوعی داخلی هند است و هیچکس حق دخالت در این زمینه را ندارد، لغو ماده 370 قانون اساسی به نفع مردم منطقه جامو و کشمیر خواهد بود.

وزارت خارجه هند اعلام نمود: تصمیم پاکستان این پیغام را به جامعه جهانی رسانده که روابط دوجانبه پاکستان و هند به بدترین وضع خود رسیده است، اسلام آباد در زمینه روابط دو کشور در اقدامی تاسف آور به صورت یکجانبه تصمیم گیری نموده است و ما خواستار تجدید نظر پاکستان در این باره هستیم.

ارسال نظر

 
1