خبر فوری

 
 
درخواست توسعه همکاری میان پاکستان و ایران در خصوص فناوری نانو و مهندسی
کد خبر :961589419

19:58 1401/04/15


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و ایران, دیدار, رانا تنویر حسین, روابط دوجانبه, سفیر ایران, سفیر ایران در پاکستان, سید محمد علی حسینی, گفتگو, همکاری دوجانبه, وزیر آموزش و پرورش پاکستان,

سید محمد علی حسینی سفیر ایران با رانا تنویر حسین وزیر آموزش و پرورش پاکستان در اسلام آباد دیدار و گفتگو کرد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | سید محمد علی حسینی سفیر ایران با رانا تنویر حسین وزیر آموزش و پرورش پاکستان در اسلام آباد دیدار و گفتگو کرد.

رانا تنویر حسین ضمن خوشامدگویی خدمت سفیر ایران، گفت: عشق فرهنگی، زبانی و مردمی میان دو کشور پاکستان و ایران وجود دارد. همچنین زبان فارسی مادر زبان اردو است و ریشه در پاکستان دارد.

وی از تبادل معلمان و دانش آموزان برای همکاری های متقابل در علوم فنی و حرفه ای استقبال کرد و گفت: پاکستان می تواند از تخصص ایران در مهندسی، فناوری نانو و فناوری هوافضا بهره مند شود و پاکستان برای تقویت همکاری های دوجانبه آماده ارائه بورسیه تحصیلی به دانشجویان ایرانی است.

وزیر آموزش و پرورش پاکستان گفت: آینده پاکستان در آموزش حرفه ای مردم است همچنین پاکستان و ایران بایستی از طریق کمیسیون ملی آموزش فنی و حرفه ای (NAVTTC)، معلمان و دانش آموزان را مبادله کنند تا بتوانند از مهارت های یکدیگر بهره ببرند.

وی با بیان اشتراک تاریخ و ادبیات میان ایران و پاکستان، از تلاش دولت های فعلی ایران در نوسازی سیستم آموزشی پاکستان قدردانی کرد و گفت: ایران اولین کشوری بود که کشور پاکستان را به رسمیت شناخت.

وی گفت که بین مردم دو کشور دوستی سخاوتمندانه وجود دارد.

در ادامه سخنان وزیر آموزش و پرورش پاکستان، سید محمد علی حسینی سفیر ایران با بیان اینکه پاکستان کشور برادر ایران است، گفت: مردم ایران وابستگی عمیقی به پاکستان دارند همچنین مردم ایران برای علامه اقبال لاهوری احترام زیادی قائل هستند به همین دلیل پل ها و جاده های زیادی به نام ایشان نامگذاری شده است.

وی همچنین همکاری دانشگاه ها و نهادهای هر دو کشور بایکدیگر را راهگشا دانست و بر لزوم افزایش تفاهم نامه میان دانشگاه های پاکستان و ایران در خصوص ارتقای مبادلات تاکید کرد و گفت: دانشگاه تهران آماده احداث پارک فناوری_فناوری اطلاعات در اسلام آباد می باشد.

وی افزود: بین ایران و پاکستان 900 کیلومتر مرز وجود دارد و هر دو کشور بایستی از آن بهره ببرند و در جهت تقویت یکدیگر استفاده کنند.

در پایان این دیدار، رانا تنویر حسین وزیر آموزش و پرورش پاکستان بیان کرد که میان مردم دو کشور دوستی سخاوتمندانه وجود دارد همچنین هر دو طرف بایستی روابط دوجانبه خود را در حد توان توسعه ببخشند.

ارسال نظر

 
1