خبر فوری

 
 
درخواست انجام عملیات علیه عناصر تکفیر و تهدید کننده شیعیان پاکستان توسط کلب جواد نقوی
کد خبر :109790819

17:19 1399/06/27


برچسب ها : افراد تکفیری, تروریست, تروریسم, تفرقه افکنی, سپاه صحابه, شیعه, شیعه و سنی, لکهنو, هند و پاکستان, کلب جواد نقوی,

سید کلب جواد نقوی دبیرکل مجلس علماء هند و امام جمعه لکهنو طی کنفرانس مطبوعاتی در امام باره گفت: به نحوی که در دشمنی با شیعیان پاکستان اقدامات حمایت از یزید درحال گسترش هستند، روزی پاکستان را تبدیل به یزیدستان خواهد کرد.


لکهنو: به گزارش راز نیوز| سید کلب جواد نقوی دبیرکل مجلس علماء هند و امام جمعه لکهنو طی کنفرانس مطبوعاتی در امام باره گفت: به نحوی که در دشمنی با شیعیان پاکستان اقدامات حمایت از یزید درحال گسترش هستند، روزی پاکستان را تبدیل به یزیدستان خواهد کرد. وی در ادامه سخنان خود ضمن درخواست انجام اقدامات جدی از دولت پاکستان علیه عناصر تکفیر و ترور کننده شیعیان پاکستان ، هشدار داد که در صورت عدم انجام اقدامات لازمه، وی به همراه رهبران شیعه و سنی هند سفارت پاکستان در دهلی نو را محاصره خواهند کرد.  وی افزود: تنها عناصری که خواستار گسترش تروریسم در سراسر جهان هستند شخصیت تروریستی چون یزید را امیر و خلیفه خود می خوانند؛ تنش های میان شیعه و سنی در پاکستان به دلیل خاتمه راهپیمایی ها و تظاهرات دو مذهب علیه روابط غیر شرعی امارات متحده عربی با اسرائیل صورت گرفته است، و با راه اندازی راهپیمایی برای منحرف کردن اذهان عمومی از برنامه شیطانی امارات و اسرائیل، در آن سعی بر پایان دادن به اتحاد میان شیعه و سنی شده و شعار های یزید زنده باد سر دادند. در راهپیمایی بزرگی در پاکستان یزید قاتل امام حسین (علیه السلام) نوه پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) را امیر خطاب کرده و ضمن سر دادن شعار های یزید زنده باد و کافر کافر شیعه کافر، به صورت علنی از آمادگی عمومی خود برای قتل عام شیعیان پاکستان سخن گفته اند. اگر این شعار ها و اتفاقات در مکان خاصی و در فضای خصوصی صورت می گرفت، به این معنی بود که این ایدئولوژی یک مکتب خاصی است، درحالیکه اینگونه نیست. اما با اعلام هشدار علنی به دولت و اعلان قتل عام شیعیان با راه اندازی راهپیمایی عمومی در خیابان های پاکستان نشان دهنده دسیسه طرح ریزی شده است. گروه تروریستی سپاه صحابه و دیگر گروه های تروریستی در برگزاری این رهپیمایی نقش دارند، باتوجه به این مورد و صدور مجوز برگزاری چنین راهپیمایی هایی به عناصر تروریستی که در فهرست ممنوعه پاکستان قرار دارند نشان می دهد که دولت پاکستان از گروه های تروریستی حمایت می کند. به همراه پاکستان، شیعیان یمن، سوریه، عراق و دیگر کشور ها نیز تحت برنامه ای طرح ریزی شده درحال به قتل رسیدن هستند. تمامی این اقدامات به اشاره قدرت های استعمارگر و توسط کشور های به اصطلاح مسلمان اجرایی می شود.

امام جمعه لکهنو در ادامه کنفرانس مطبوعاتی گفت: چند روز قبل از برگزاری این راهپیمایی بزرگ، اعتراضات و اجتماعات کوچکی تشکیل شدند، با ائمه مساجد ارتباط برقرار شد و تمامی مذاهبی که دشمن یکدیگر بودند، در دشمنی با شیعیان متحد شده و علنا شیعیان را تهدید به قتل کردند. پس از سر دادن شعار ها و تهدید کردن دولت، اظهار داشتند که رهبران شیعه هرچقدر هم که در راستای اتحاد بین شیعه و سنی تلاش کنند، ما آن را قبول نداریم و مخالف این اتحاد هستیم. این نکات نشان می دهد که اینها عناصر اسرائیل، آمریکا و عربستان سعودی مقیم پاکستان هستند که با ایجاد تفرقه میان شیعه و سنی در پاکستان، سال ها است که با خون شهدای شیعه جشن می گیرند. اما ما به دستور مراجع خود اجازه تفرقه افکنی میان شیعه و سنی را نخواهیم داد، از دولت پاکستان می خواهیم تا ضمن آزاد کردن علمای شیعه دستگیر شده، محدودیت های اعمال شده علیه برگزاری مراسمات را نیز برطرف سازد.

 

 شایان ذکر است مولانا سلمان ندوی از علمای برجسه اهل سنت لکهنو نیز در بیانیه ای با اشاره به اتفاقات اخیر مذهبی در پاکستان، ضمن محکوم کردن اقدامات روی داده در کراچی، از تمامی مذاهب اسلامی خواستار هوشیار ماندن شد و گفت: این درگیری ها باید با قدرت های دجالی صورت گیرد نه میان شیعه، سنی، دیوبند و بریلوی؛ وی افزود: این درگیری ها باید با قدرت های یهودی صورت گیرد که برخی درحال دوستی با آنها هستند. مبارزات پیامبر اکرم علیه ظلم و ظالم بود درحالیکه پس از فتوحات به عبادتگاه های ادیان مختلف آسیبی نمی رساندند. ما نیز در تبعیت از پیامبر باید با ظلم و ظالم بجنگیم نه با مذاهب دیگر؛ مبارزه اساسی ما با ظالم و در دفاع از مظلوم باید باشد.

ارسال نظر

 
1