خبر فوری

 
درخواست اسلام آباد از افغانستان برای مقابله با عناصر تروریستی و تشدید امنیت مرزی
کد خبر :141603566

13:27 1401/01/29


برچسب ها : ارتش پاکستان, پاکستان و افغانستان, تحریک طالبان پاکستان, تروریست های تحریک طالبان پاکستان, حملات تروریستی, سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان, مرز پاکستان و افغانستان, نیروهای امنیتی پاکستان, وزارت امور خارجه پاکستان, وزیرستان شمالی,

وزارت امور خارجه پاکستان در واکنش به حوادث تروریستی اخیر در مرز مشترک پاکستان و افغانستان خواستار مقابله کابل با عناصر تروریستی موجود در خاک افغانستان و تضمین امنیت در مناطق مرزی مشترک شد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| وزارت امور خارجه پاکستان در واکنش به حوادث تروریستی اخیر در مرز مشترک پاکستان و افغانستان خواستار مقابله کابل با عناصر تروریستی موجود در خاک افغانستان و تضمین امنیت در مناطق مرزی مشترک شد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، در پی حملات اخیر عناصر تروریستی علیه مواضع ارتش در مناطق هم مرز با افغانستان، سخنگوی دفتر وزارت امور خارجه پاکستان طی بیانیه ای در پاسخ به پرسش رسانه ها اعلام داشت: پاکستان بار دیگر استفاده از خاک افغانستان برای انجام فعالیت های تروریستی در کشور خود به شدت محکوم می کند، این موضوع به تلاش های ما برای ایجاد امنیت و ثبات در مرز پاکستان و افغانستان ضربه خواهد زد.

در این بیانیه آمده است طی روزهای اخیر حملات تروریستی علیه نیروهای امنیتی پاکستان از آن سوی مرزها در مرز مشترک پاکستان و افغانستان تشدید یافته است.

طبق این بیانیه، پاکستان و افغانستان از چند ماه گذشته برای ایجاد هماهنگی و امنیت موثر در امتداد مرز مشترک از طریق کانال های نهادی مشغول فعالیت هستند.

سخنگوی دفتر وزارت امور خارجه پاکستان ابراز داشت: پاکستان طی چند ماه گذشته چندین مرتبه از دولت افغانستان برای تضمین امنیت در مناطق مرزی مطالبه نموده است، زیرا تروریست ها بدون هیچگونه محدودیتی از خاک افغانستان برای انجام عملیات های تروریستی علیه پاکستان بهره می برند.

وی افزود: متاسفانه عناصر گروهک های تروریستی وابسته به تحریک طالبان پاکستان پست های امنیتی مرزی ما را هدف حملات خود قرار داده اند که در نتیجه چندین تن از نظامیان ما به شهادت رسیده اند. در حمله 14 آوریل تروریست های پناهنده در خاک افغانستان علیه نیروهای ارتش پاکستان در وزیرستان شمالی 7 تن از نظامیان ما به شهادت رسیده اند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی پاکستان خاطرنشان کرد: اسلام آباد به تمامیت ارضی، استقلال و آزادی افغانستان احترام می گذارد و به همکاری های خود با دولت افغانستان برای تقویت مناسبات دوجانبه ادامه خواهد داد.

ارسال نظر

 
1