خبر فوری

 
 
درخواست اردوغان از پاکستان برای همکاری در تامین امنیت فرودگاه کابل
کد خبر :161106705

12:32 1400/03/25


برچسب ها : آمریکا و افغانستان, پاکستان و ترکیه, خروج نظامیان آمریکایی, رئیس جمهور ترکیه, رجب طیب اردوغان, روند صلح افغانستان,

رئیس جمهور ترکیه پس از دیدار با همتای آمریکایی خود طی سخنانی در جمع خبرنگاران خواستار همکاری پاکستان و مجارستان با ترکیه جهت تامین امنیت فرودگاه کابل شد.


بروکسل: به گزارش راز نیوز| رئیس جمهور ترکیه پس از دیدار با همتای آمریکایی خود طی سخنانی در جمع خبرنگاران خواستار همکاری پاکستان و مجارستان با ترکیه جهت تامین امنیت فرودگاه کابل شد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز گذشته پس از دیدار با جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در حاشیه نشست سالیانه سران سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو در بروکسل بلژیک طی سخنانی در جمع خبرنگاران ابراز داشت: من به همتای آمریکایی خود خبر دادم ترکیه به منظور تامین امنیت فرودگاه کابل از همکاری پاکستان بهره مند خواهد شد.

وی افزود: ما علاوه بر پاکستان، مجارستان را نیز با خود همراه خواهیم نمود.

لازم به ذکر است این اظهارات رئیس جمهور ترکیه در حالی تکرار می گردد که طالبان افغانستان پیش از این نیز در پی انتشار اخباری مبنی بر خواست ترکیه برای حضور در افغانستان، با واکنشی شدید مخالفت خود با این تصمیم آنکارا را اعلام نمود.

گفتنی است آمریکا علی رغم تصمیم خود برای خارج نمودن نیروهای خود از خاک افغانستان، به نحوی در تلاش است تا به صورت مستقیم نفوذ خود در این کشور را ادامه دهد.

پیش از این نیز زمزمه هایی مبنی بر تصمیم آمریکا برای راه اندازی پایگاه نظامی در پاکستان و یا استفاده از پایگاه های نظامی این کشور برای انجام حملات علیه مواضع طالبان در خاک افغانستان به گوش رسید که از سوی مقامات مختلف پاکستان تکذیب گردید، اما با این وجود صحت داشتن این خبر و همکاری پاکستان با آمریکا دور از انتظار نیست.

ارسال نظر

 
1