خبر فوری

 
 
درج نام سه گروه آزادی خواه ایالت سند به فهرست گروه های ممنوع الفعالیت وزارت کشور پاکستان
کد خبر :242594402

16:36 1399/02/19


برچسب ها : ارتش انقلابی سندهو دیش, اطلاعات پاکستان, جبهه ملی زنده باد سند, جسقم, گروه های ممنوعه, ممنوع الفعالیت, نیروهای امنیتی پاکستان, وزارت کشور پاکستان,

وزارت کشور پاکستان یک گروه مدنی جدای طلب ایالت سند به نام «جبهه ملی زنده باد سند(JSQM)» به همراه دو گروه دیگر مسلح به نام های «ارتش انقلابی سرزمین سند(SRA)» و «ارتش آزادی خواه سرزمین سند(SLA)» را در فهرست گروه های ممنوع الفعالیت و تروریستی درج کرد


سند: به گزارش راز نیوز| وزارت کشور پاکستان سه گروه آزادی خواه ایالت سند را به فهرست گروه های ممنوع الفعالیت و تروریستی افزود.

طبق اعلام منابع آگاه، در پی مکاتبات صورت گرفته سازمان های امنیتی با وزارت کشور پاکستان، مقامات وزارت کشور بر اساس قانون مبارزه با تروریسم سال 1997 میلادی یک گروه مدنی جدای طلب ایالت سند به نام «جبهه ملی زنده باد سند(JSQM)» به همراه دو گروه دیگر مسلح به نام های «ارتش انقلابی سرزمین سند(SRA)» و «ارتش آزادی خواه سرزمین سند(SLA)» را در فهرست گروه های ممنوع الفعالیت و تروریستی درج کردند.

سازمان های امنیتی پاکستان با ارسال شواهد و مستنداتی مبنی بر حمایت گروه مدنی «جبهه ملی زنده باد سند(JSQM)» از گروه های مسلح جدایی طلب ایالت سند و ارتباطات داخلی این گروه ها خواستار درج نام این گروه در فهرست گروه های ممنوعه شدند.

یک مقام ارشد امنیتی که خواست نامش فاش نشود در این باره خبر داد: این گروه های جدایی طلب خطر بسیار جدی برای پروژه سی پیک به شمار می روند و شواهد و مدارک مستندی مبنی بر عملیات های تروریستی این گروه ها وجود دارد و این گروه در حال فعالیت برای نهادهای امنیتی خارجی هستند.

«جبهه ملی زنده باد سند(JSQM)» یک حزب جدایی طلب در ایالت سند است که خواستار جدایی ایالت سند از پاکستان و تشکیل دولت مستقل برای خود است، این حزب پس از مرگ غلام مرتضی سید تشکیل گردید.

غلام مرتضی سید رهبر سیاسی بلندپایه ایالت سند که در جدایی ایالت سند از هند و الحاق آن به پاکستان نقش فعالی ایفا نمود، وی بعدها تحت تاثیر محمد ابراهیم جویو محقق، نویسنده و استاد دانشگاه برجسته ایالت سند به حمایت از جنبش های جدایی طلب ایالت سند پرداخت و خواستار جدایی این ایالت از کشور پاکستان گردید.

ارسال نظر

 
1