خبر فوری

 
 
دخالت های سازمان اطلاعاتی پاکستان در انتخابات بنگلادش
کد خبر :1856782643

18:56 1397/09/20


برچسب ها : بنگلادش, پاکستان,

آژانس های اطلاعاتی پاکستان در تلاش برای ثبات و به قدرت رساندن گروه های جهادی سیاسی در بنگلادش هستند.


آژانس های اطلاعاتی پاکستان در تلاش برای ثبات و به قدرت رساندن گروه های جهادی سیاسی در بنگلادش هستند. آژانس های اطلاعاتی پاکستان در صدد آن هستند تا حزب ملی بنگلادش و جماعت اسلامی بنگلادش را در این کشور به قدرت رسانند. به گفته سازمان مبارزه با تروریسم، جنبش جماعت اسلامی یک گروه تروریستی است. علاوه بر آن کشورهای غربی همچون : آمریکا، کانادا و انگلستان نیز گروه نامبرده را در لیست سیاه تروریسم خود جای داده اند.

به گفته رئیس موسسه مطالعاتی مناقشات و امنیت پاکستان عبد الله خان، کشورهایی همچون بنگلادش و هند از کشورهای حامی تروریسم هستند. وی اذعان داشت کشورهای هند و بنگلادش به دلیل عدم برقراری موازات با شهروندان خود و عدم رعایت حقوق مسلمانانی که در کشورهای نامبرده در اقلیت هستند باعث بوجود آمدن گروه های تروریستی همچون داعش می شوند.

آژانس های اطلاعاتی پاکستان در تلاش هستند تا با تقلب در انتخابات پیش روی بنگلادش، افراد جهادی را بر سر اقتدار بیاورند، این درحالی است که آمریکا نیز از این موضوع آگاه است، به همین دلیل نماینده آمریکا ویلام کتینگ برای انحراف اذهان عمومی گفته بود که باید انتخابات شفاف در بنگلادش برگزار شوند، زیرا وی از حقایق و پشت پرده انتخابات و وقایعی که انجام خواهد شد آگاه است.

طبق اظهارات ویکلی بلیتز ، سازمان اطلاعات پاکستان ISI به شدت در حال تلاش برای روی کار آوردن حزب ملی بنگلادش و جماعت اسلامی بنگلادش است تا از این طریق دولت افراط گرایی در بنگلادش به قدرت برسد.

انتخابات بنگلادش در تاریخ 30 دسامبر سال جاری برگزار خواهند شد، در انتخابات، حزب مردمی بنگلادش با تفکر سکولاریسم و حزب ملی بنگلادش که مسلمان و با تفکر افراطی هستند، شرکت خواهند کرد. هندوستان برخلاف پاکستان در این انتخابات سکوت اختیار کرده است اما آژانس های اطلاعاتی پاکستان در تلاش هستند تا با روی کار آوردن جماعت اسلامی، ناامنی جدیدی برای هند در منطقه درست کنند. حزب ملی بنگلادش با پاکستان روابط دیرینه و دوستانه ای دارد، پاکستان نیز می تواند از طریق این حزب در بنگلادش به اهداف خود دست پیدا کند. ISI انتخابات را همچون میدان جنگی میان پاکستان و هند نگاه می کند، به همین دلیل یکی از افسران عالی رتبه ISI با رئیس BNP طارق رحمن و رئیس JIB عبد الرزاق در لندن دیدار و آنان را از ارائه هرنوع کمکی مطمئن کرده بود.

سازمان اطلاعاتی پاکستان با نفوذ خود در آمریکا از طریق افراد خود در آمریکا با جلب حمایت از مجلس سنا و کنگره از آنان نیز خواستار حمایت کامل از BNP و جماعت اسلامی شده است.

ارسال نظر

 
1