خبر فوری

 
 
دبیر کل سازمان ملل : قحطی در یمن قریب الوقوع است
کد خبر :2020851043

15:34 1397/08/12


برچسب ها : سازمان ملل متحد, یمن,

دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار توقف سریع خشونت در یمن شده و گفته است : این کشور در لبه یک پرتگاه قرار گرفته و بدترین بحران انسانی را در جهان دارد.


آنتونیو گوترش طی سخنرانی خود خاظر نشان کرد که وضعیت یمن بدترین بحران انسانی در جهان است . وی افزود: این یک فاجعه طبیعی نیست بلکه ساخته دست بشر است.
وی ادامه داد: یمن امروز در یک لبه پرتگاه قرار گرفته است. وضعیت بشردوستانه و نیازهای اولیه، ناامید کننده است. ما باید هرکاری که می توانیم انجام دهیم تا از وخیم تر شدن شرایط بدترین قحطی که در دهه اخیر دیده شده است، جلوگیری شود.
دبیرکل سازمان ملل متحد در عین حال از بروز نشانه های«امید سیاسی» برای حل این بحران خبر داد و اضافه کرد: ما باید برای افزایش فرصت ها، هر کاری که می توانیم انجام دهیم.
گوترش تصریح کرد: جامعه بین المللی برای متوقف کردن چرخه بیهوده خشونت و پیشگیری از فاجعه جاری انسانی ، یک فرصت واقعی در اختیار دارد؛ اکنون وقت عمل است.
وی افزود : در چند ماه گذشته تنش های نظامی افزایش یافته و بحران شدید و سریع اقتصادی، وضعیت تحمل ناشدنی را بدتر کرده و حقوق بین المللی بشر دوستانه نیز بارها به استهزا گرفته شده است.
دبیرکل سازمان ملل با اشاره به گزارش هفته گذشته مارک لوکاک معاون خود در امور انسان دوستانه و کمک های اضطراری، گفت: هفته گذشته، او به شورای امنیت هشدار داد که قحطی در یمن قریب الوقوع تر از همیشه شده است.
گوترش افزود: اگر تا آخر این ماه اقدام جدی انجام نشود نزدیک به 14 میلیون نفر، نیمی از جمعیت یمن، به طور کامل در معرض خطر قرار می گیرند.
وی عبور از این وضعیت را مستلزم طی کردن چند مرحله ضروری دانست و ادامه داد: خشونت ها در هر جایی به خصوص در اطراف زیرساخت های حیاتی و مناطق پرجمعیت باید متوقف شود.

 

ارسال نظر

 
1