خبر فوری

 
 
دایره مبارزه با تروریسم: یکی از افراد آموزش دیده از کشور همسایه را دستگیر کردیم
کد خبر :646201570

13:18 1399/11/08


برچسب ها : CTD, افراد ربوده شده شیعه, پاکستان, تیپ زینبیون, دایره مبارزه با تروریسم, شیعه, شیعیان پاکستان,

دایره مبارزه با تروریسم کراچی طی گزارشی مدعی شد که یکی از افراد وابسته به تیپ زینبیون را طی عملیاتی در کراچی دستگیر کرده است.


کراچی: به گزارش راز نیوز| دایره مبارزه با تروریسم کراچی طی گزارشی مدعی شد که یکی از افراد وابسته به تیپ زینبیون را دستگیر کرده است. در ادامه این گزارش گفت: سید محمد عباس جعفری سال 2014 میلادی در کشور همسایه آموزش نظامی دیده بود. فرد دستگیر شده در بخش های آموزش نظامی، کمک های پزشکی، جمع آوری اطلاعات و استفاده از سلاح های خودکار خبره است.

براساس اعلامیه مکتوب ارسال شده از سوی دایره مبارزه با تروریسم کراچی ایالت سند به رسانه ها : "امروز مورخ 27 ژانویه 2021 دایره مبارزه با تروریسم CTD طی عملیاتی سید محمد عباس جعفری فرد آموزش دیده از کشور همسایه و عضو گروه نظامی تیپ زینبیون و دوست نزدیک یاور عباس که فرد تحت تعقیب ویژه ثبت شده در فهرست قرمز است را دستگیر و از دست وی سلاح غیر مجاز کشف و علیه او پرونده ثبت شد. متهم طی بازجویی اذعان داشت که سال 2014 میلادی در کشور همسایه آموزش نظامی دیده است. فرد دستگیر شده در بخش های آموزش نظامی، کمک های پزشکی، جمع آوری اطلاعات و استفاده از سلاح های خودکار خبره است. متهم علاوه بر شستشوی مغزی چند نفر، آنها را برای آموزش ترغیب داده و راضی کرد. از بازجویی نامبرده دریافتیم که او ضمن آموزش نظامی به چندین نفر از بستر گروه نظامی خود (زینبیون)، از آنها برای عملیات های تروریستی در پاکستان استفاده می کند. متهم برای چندین عملیات انجام گرفته در کراچی، عملیات شناسایی و جمع آوری اطلاعات را انجام داده است. "

 

ناگفته نماند که سازمان های امنیتی پاکستان گاه و بیگاه ضمن دستگیری افراد شیعه بیگناه از جمله افراد وابسته به گروه شبه نظامی تیپ زینبیون، آنها را به عنوان تروریست یا عامل حملات تروریستی در داخل پاکستان بدون هیچگونه سند و مدرکی، معرفی می کنند. همچنین دایره مبارزه با تروریسم پیش از این نیز متعددا مدعی کشف سلاح و مهمات از فرد دستگیر شده، شده است. اما این درحالی است که براساس مصاحبه های انجام شده با خانواده های این افراد، به گفته برخی از این خانواده ها، عضو این خانواده نه تنها در تاریخ ذکر شده توسط رسانه ها و دایره مبارزه با تررویسم دستگیر نشده است و این فرد ماه ها قبل توسط نیروهای امنیتی لباس شخصی طی هجوم به خانه به صورت شبانگاه ربوده شده، بلکه مدعای بخش مبارزه با تروریسم مبنی بر کشف سلاح و مهمات نیز نادرست است.

سازمان های امنیتی پاکستان به دلیل ترس و هراس بی اساس از شیعیان پاکستان، به بهانه های واهی افراد را ربوده و آنها را به عنوان عاملان اقدامات ناکرده معرفی می کنند. درحالیکه مقامات شیعه از جمله صدای افراد ربوده شده شیعه طی تظاهرات و تحصن های مختلف خود از سازمان های امنیتی خواسته اند درصورتیکه افراد ربوده شده شیعه، مرتکب جرمی شده اند باید مطابق با قانون آنها را تحویل مراجع قضایی دهند تا مطابق با قانون مجازات شوند و درحالیکه بی گناه هستند باید هرچه سریعتر آزاد شوند.

علاوه بر مقامات و افراد شیعه، افزایش چشمگیر آمار افراد ربوده شده توسط سازمان های امنیتی از جمله بلوچستان، سند و خیبر پختون خوا، باعث مطرح شدن این مسئله در دادگاه ها و دیوان های عالی ایالت های مختلف پاکستان شده است. در جلسه اخیر که با عنوان افراد ربوده شده مورخ 11 ژانویه در دادگاه عالی سند برگزار شد، دادگاه ضمن ابراز نارضایتی از زیر پا گذاشته شدن قانون و قانون شکنی توسط سازمان های امنیتی و ارتش پاکستان، اظهار داشت که شما ها بدون توجه به حقوق بشر و قانون اساسی، تنها با ربودن افراد آشنایی دارید، اگر آنها مرتکب جرمی شده اند باید به مراجع قضایی تحویل شوند و درغیر این صورت باید آزاد شوند.

ارسال نظر

 
1