خبر فوری

 
 
داعش مسئولیت قتل 13 تن از شیعیان هزاره در منطقه مچ پاکستان را بر عهده گرفت
کد خبر :813609785

09:35 1399/10/15


برچسب ها : بولان, دولت اسلامی عراق و شام, شیعه, شیعیان پاکستان, شیعیان هزاره, گروه تروریستی داعش, مچ, نفوذ داعش در پاکستان,

گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش مسئولیت جنایت روز گذشته در قتل 13 تن از معدنچیان شیعه در منطقه مچ از توابع بولان ایالت بلوچستان پاکستان را بر عهده گرفت.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش مسئولیت جنایت روز گذشته در قتل 13 تن از معدنچیان شیعه در منطقه مچ از توابع بولان ایالت بلوچستان پاکستان را بر عهده گرفت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، پایگاه خبری اعماق وابسته به گروه تروریستی داعش با انتشار بیانیه ای مسئولیت حمله روز گذشته به معدنچیان شیعه در منطقه بولان را بر عهده گرفت.

داعش در این بیانیه خود با بر عهده گرفتن قتل تنها 11 معدنچی شیعه اعلام نمود: "دیروز با لطف خداوند متعال، سربازان خلافت به اجتماع هزاره های رافضی در منطقه بولان در جنوب غربی پاکستان حمله کردند و 11 مشرک را اسیر کرده و همه آنها را ذبح نمودند، حمد و سپاس خدا را باد".

لازم به ذکر است روز گذشته طبق گفته منابع محلی آگاه تعداد 13 تن از معدنچیان شیعه هزاره مشغول به کار در منطقه مچ از توابع شهرستان بولان بلوچستان به دست عناصر ناشناس ربوده شدند، این تروریست های مسلح با بستن دستان و چشمان این افراد، ابتدا آنان را به رگبار بسته و سپس سرشان را ذبح نمودند.

انتشار این خبر واکنش های متعددی مقامات مختلف پاکستان از جمله نخست وزیر، رئیس جمهور، رئیس مجلس و دیگر مقامات عالی رتبه این کشور را در پی داشت.

اعضای خانواده شهدا و جمعی دیگر از مردم هزاره به دنبال وقوع این جنایت دلخراش با گذاشتن اجساد شهدا در جاده کمربندی شمالی شهر کویته به تحصن پرداخته و خواستار شناسایی و بازداشت فوری عاملان این جنایت شدند.

نیروهای امنیتی سپاه مرزی و نیروهای لیویز بلافاصله پس از اطلاع از وقوع این حادثه با حضور در محل جنایت تمام منطقه را به محاصره خود درآورده و عملیات جستجو را آغاز نمودند، پس از آغاز عملیات دسترسی به سرویس شبکه های تلفن همراه و اینترنت مسدود گردید، اما با این وجود هیچ فردی در این رابطه بازداشت نشد.

اسامی شهدای جنایت روز گذشته که داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفته است به این شرح است: عزیز خان فرزند رضا علی، محمد هاشم فرزند عبدالرحیم، انور علی فرزند غلام، شیر محمد فرزند حسین علی، احمد شاه فرزند عبدل، محمد صادق فرزند یعقوب علی، چمن علی فرزند نادر علی، حسن جان فرزند محمد حسین، آصف علی و عبدالله، این کارگران معدن بعد از ظهر روز شنبه پس از انجام کار در اقامتگاه خود در حال استراحت بودند که حوالی بامداد یکشنبه نزدیک به 20 الی 25 تروریست ناشناس با یورش به اتاق این افراد ابتدا به شناسایی نام و مذهب این افراد پرداخته و پس از تفکیک کارگران شیعه با استفاده از سلاح سرد رگ گردن آنها را بریدند، این افراد بلافاصله پس از این جنایت از محل گریختند.

لازم به ذکر است پیش از این مقامات مختلف پاکستان در سخنان خود مدعی عدم حضور داعش در پاکستان شده بودند و وجود هرگونه گروه شبه نظامی وابسته به دولت اسلامی عراق و شام در پاکستان را انکار می کردند، این در حالی است که تاکنون چندین تن از عناصر وابسته به داعش در عملیات های نیروهای امنیتی پاکستان در نقاط مختلف این کشور بازداشت شده اند و این گروه تروریستی نیز مسئولیت چندین حمله تروریستی و ترور افراد مختلف در پاکستان را بر عهده گرفته است.

ارسال نظر

 
1