خبر فوری

 
 
داعش به دنبال تشکیل دولت در هند
کد خبر :1598928401

02:35 1398/02/22


برچسب ها : دولت اسلامی عراق و شام, گروه تروریستی داعش, کشمیر هند,

گروه تروریستی بین المللی داعش پس از هلاکت یکی از اعضای مرتبط با این گروه در منطقه کشمیر هند، ادعا نموده است قلمرویی را برای خود در هند تشکیل خواهد داد.


دهلی نو: به گزارش راز نیوز گروه تروریستی بین المللی داعش پس از هلاکت یکی از اعضای مرتبط با این گروه در منطقه کشمیر هند، ادعا نموده است قلمرویی را برای خود در هند تشکیل خواهد داد.

خبرگزاری بین المللی رویترز به نقل از خبرگزاری عمق متعلق به داعش نوشته است: داعش نام استان جدید خود در هند را «ولایت هند» نامیده است.

پلیس هند چندی پیش اعلام کرده بود که اشفاق احمد صوفی یکی از جدایی طلبان کشمیر طی عملیاتی در منطقه شوپیان کشمیر به هلاکت رسیده است.

این بیانیه داعش پس از شکست در عراق و سوریه، نشان دهنده تلاش این گروه تروریستی برای ادامه قدرت نمایی است، همچنین حملات تروریستی و انتحاری از سوی داعش افزایش یافته است و حملاتی از قبیل انفجارهای تروریستی سریلانکا نیز از سوی داعش صورت گرفته است.

ریتا کاتز مسئول سایت گروه آنتل، مرکز دیده بان مبارزه با تروریسم در این باره اظهار داشت: اعلامیه داعش مبنی بر تشکیل استان در کشوری که داعش در آن هیچگونه نفوذ و کنترلی ندارد خنده آور است، اما نباید آن را موضوع عادی تصور نمود.

وی افزود: شاید جامعه جهانی این موضوع را نادیده بگیرد، اما گروه های تروریستی و تکفیری میتوانند از فرصت های بسیاری جهت ایجاد قلمرو در این مناطق ناامن برخوردار گردند.

طبق اعلام مقامات نظامی هند و بر اساس مصاحبه صورت گرفته توسط یک مجله متمایل به داعش با اشفاق احمد صوفی، وی پیش از عضویت در داعش، نزدیک به بیش از یک دهه در گروه های جدایی خواه عضویت داشته است.

بر اساس اعلام منابع آگاه پلیس و ارتش، اشفاق احمد در حملات مختلف علیه نیروهای امنیتی نقش داشته است.

ارسال نظر

 
1